lördag 19 januari 2013

Citat från Själlös!

För ett tag sedan, när jag skrev min recension på Själlös, sa jag/skrev jag (kalla det vad ni vill!?) att jag skulle göra ett inlägg med några av de underbara citaten från boken, så det är precis vad jag tänker göra nu, varav rubriken.

Precis som jag skrev i recensionen så bjuder boken på mycket skratt och härliga karaktärer som ivrigt slänger ur sig de mest klockrena repliker! Det är ett måste att läsa den här boken, bara så att alla vet. Därför tänkte jag nu dela med mig utav några få av citaten så att ni också kan ta del av dem (och förmodligen bli sugen på att läsa mer!), men bara några få eftersom jag typiskt nog har glömt bort mestadels av citaten och vilken sida de står skrivna på, men om du som jag har läst boken och har något bra citat som jag inte har nämnt så får du jättegärna kommentera och dela med dig av det citatet.

 ___________________________________________________________________________

   Earlen skulle just gripa in, men hejdade sig sedan tvärt och tittade ner på henne. "Är jag det?"
   "Är du vad?" Hon kikade frågande upp på honom genom sitt trassliga hår. Hon tänkte minsann inte göra det lätt för honom.
   "Din käraste?"
   "Tja, du är varulv, skotte, naken och nedsmord med blod, och jag håller dig ändå i handen."

   "Jag kanske skulle kunna vara tillsammans med lord Akeldama vid fullmåne?"
   Earlen såg mordisk ut.
   "Jag är säker på att han skulle vara till stor hjälp om det blev bråk. Han kan överösa era anfallare med obönhörligt smicker tills de ger upp."

   "Ja, det här var just snyggt", sa Lord Akeldama. "Jag tror att en av de där busarna har förstört en av mina bästa kavajer. Så oerhört irriterande. Den är min alldeles speciella favorit. Jag är ledsen för att jag har dragit in dig i det här, kära söta. Nästan lika ledsen som för att jag drog in jackan i det."

   "De passar bra ihop", sade deras mor. "Han är uppenbarligen en bokmal. Jag förstod inte enda ord av det de sa när de pratade med varandra igår. Han måste vara en bokmal."

   Mrs Loontwill nickade.
   "Alldeles riktigt, kära du. Tja, klungor av forskare som kommer och går dygnet runt kommer verkligen sänka standarden på det området. Hertiginnan är säkert alldeles ifrån sig. Jag hade tänkt skicka tackkort efter gårdagens tillställning, men nu tror jag att jag tittar in personligen. Som god vän borde jag verkligen försäkra mig om att hon mår bra."
   "Så hemskt för henne", sade Alexia som inte kunde hålla tyst längre. "Folk som faktiskt tänker, med sina hjärnor och allt, och det i huset intill. Vilken ödets ironi!"

____________________________________________________________________________

När jag ändå var igång kände jag att jag började komma ihåg fler och fler citat, säkert 20 stycken till, men om jag skrev ner alla skulle det bli ett väldigt långt inlägg, så det är bäst att vi undviker det. Fast å andra sidan, om jag hade kommit ihåg alla citat så hade säkerligen varit ännu mer!
Hur som helst så hoppas jag att fler läser dessa böcker, för de är verkligen underbara, i alla fall första delen då det är dedn enda boken i serien jag har läst, men jag ska köpa tvåan och trean kommer ut nu i maj! Längtar!


7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag instämmer helt och hållet! En av mina favoritböcker. Jag ska helt klart läsa resten av serien ;D

      Radera
  2. Åh, Själlös! Kan inte annat än hålla med, det är verkligen en underbar bok ;)

    SvaraRadera
  3. Nä nu MÅSTE jag läsa den här! Tänker nog köpa den nästa gång jag ser den i bokhandeln. Eftersom alla säger att den är så bra och speciell och efter att du skrev om den på mitt inlägg om tävlingen så vill jag VERKLIGEN göra det nu :) Förresten så får du jättegärna tipsa om min tävling här på din blogg om du vill. Det skulle vara jättekul, och då får du en extra lott (även om det bara är du som har anmält dig än så länge) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är ett måste! :)
      Maken till underbar bok har nästan aldrig stött på! ;D

      Radera
  4. Svar
    1. Jag med! Underbara helt enkelt! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...