lördag 26 januari 2013

Val av tema: Temaläsning

Det ser ut som att temat för min temaläsning kommer att bli Fairytale Retellings då det blev vinnaren i röstningen, men Science Fiction låg inte långt efter, endast två röster skillde.
Dock så kommer jag inte att börja på temat nu direkt eftersom att jag har en del böcker att läsa innan jag kickar igång temat, dessutom så ska vi i bokcirkeln läsa Divergent. Så jag har lite fullt upp som det är just nu. Men så fort det har löst sig så kommer jag starta temaläsningen!
Som sagt så är det Fairytale Retellings som gäller och hittils har jag kommit fram till en bok som jag tänkte ta med i temat, nämligen Cinder av Marissa Meyer! Jag har ändå tänkt läsa den och dessutom så har den fått väldigt bra kritik. Cinder är en retelling av Askungen.


Så det är en av böckerna jag tänkt läsa i temat, men endast en bok räcker ju såklart inte!
Jag är öppen för förslag, så kommentera gärna!

Jag tänkte visa lite mer böcker inom genren Fairytale Retellings som jag skulle kunna tänka mig att läsa, men vi får se, jag måste ju utgå lite från era förslag. Tryck på bokens omslag för att komma till dess produkt-sida på Adlibris!


A kiss in time by Alex Flinn


A long, long sleep by Anna Sheehan


Ash by Malinda Lo


Cloaked by Alex Flinn


Beastly by Alex Flinn


Sisters red by Jackson Pearce


Sweetly by Jackson Pearce

Jag låter er rösta om saken. Ni kan rösta flera gånger!


Boken blir...
  
pollcode.com free polls 

Glöm inte bort att komma med egna förslag!


1 kommentar:

  1. Skoj att det blev Fairytale Retellings! Hoppas att du kommer gilla Cinder :D

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...