lördag 9 februari 2013

Bokbeställning till födelsedag! Vilken box?

Det är nämligen så att jag och bloggen fyller år i april, för att vara mer exakt så fyller jag den  22:a och bloggen den 21:a, och då tänkte jag göra en födelsedagsbokbeställning (okej, långt ord...) till min och bloggens ära. Jag har redan nu planerat vilka böcker jag ska beställa, men det har uppstått en del komplikationer.
Jag vill inte att beställningen ska bli för dyr då jag försöker spara pengar till Bokmässan (som för övrigt är helt underbar!). Så jag måste välja och prioritera böckerna. Hittills har jag kommit fram till ett par böcker och två bokboxar som måste omvandlas till en bokbox.
Och det är det jag har extra svårt för, att bestämma mig för bara en box,och för er som inte har följt min bokblogg så länge och inte vet särskilt mycket om mig så kan jag säga att jag har beslutsångest och oftast har oerhört svårt för att bestämma mig, så, nu vet ni det.
I detta inlägget tänkte jag därför överlåta till er att rösta om vilken bok jag bör köpa, så jag kommer utgå lite ifrån vad ni tycker men mest vad jag själv tycker (om det nu är så att jag kommer fram till något).
Jag kommer även berätta vilka andra böcker jag tänkt köpa i beställningen!
Valet av bok står mellan (*trumvirvel*):

Harry Potter & Vampire Academy!

Här är lite bilder på Harry Potter-boxen jag tänkt mig:





Här kommer lite bilder på Vampire Academy-boxen:




Så är det de ser ut och det är de ni kan rösta på!

Vilken bokbox blir det?
  
pollcode.com free polls 

De övriga böckerna jag tänkte beställa är:
(Klicka på boken för att komma till dess Goodreads-sida!)


21 kommentarer:

  1. Nu röstade jag på Harry Potter, men jag skulle nog också haft väldigt svårt att bestämma mig om jag var i din situation...:) Är väldigt nyfiken på Vampire Academy, men amerikanska Harry Potter (ALLA dessutom) skulle säkert locka mig liiite mer, äsch, det kanske det inte alls skulle.
    Men av de andra böckerna skulle jag nog välsja "soulless", för det är väl den boken, bara som seriealbum? Iallafall om jag hade läst boken och tyckt om den lika mycket som du verkar ha gjort. (jag har ju inte läst den alls, egentligen) Bilderna ser så fina ut! Omg, 1800-talets kläder..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt nyfiken på VA, men jag kan inte välja! HP har jag ju läst förr, men de är bara så underbara :D

      Radera
  2. Jag hade hellre köpt Harry-boxen! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inne på det just nu, men är inte helt säker. Om man har sådan beslutsångest som jag har, ja då ligger man risigt till i fall som dessa... ;D

      Radera
  3. Nu vet jag ju inte om du har HP böckerna redan? Men om du inte har dem så HP-boxen, mest för att boxen har alla böckerna.

    Fast VA lockar ju också väldigt mycket, men där är ju bara de tre första böckerna. Äsch, svårt att välja haha. Hoppas du kommer fram till något ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saken är den att jag bara har Fenixorden (på svenska) och så har min storebror Deathly Hallows (på engelska, denna versionen: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0747591059&r=1).
      Ja, vi får hoppas på det ;)

      Radera
  4. Själv har jag båda boxarna! Tänk på att de är amerikansk engelska i den HP boxen. Blev först jättearg över det men har inte märkt nått av det när jag läser dem nu =) Annars är den en jättefin box!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är jag medveten om eftersom att jag läste ditt inlägg om det ;)
      Tycker att böckerna är så himla gulliga, mysiga och ger en verligen den där mysiga Harry Potter-känslan! :D

      Radera
    2. Tänkte att du kanske hade det, men var lika bra att säga igen ifall du missat tänkte jag =)

      Radera
    3. I vilket fall som helst, tack söta Miriam! :D

      Radera
  5. Jag skulle valt VA - boxen. Har inte läst böckerna på engelska, men på svenska så är de iallafall skit bra. Min favvo serien<3
    Sv. Och gott var det:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir att tänka på saken, det är ett mycket svårt val :)
      Ja, haha, det kan jag tänka mig! ;D

      Radera
  6. Jag har just den Harry Potter-boxen, eller rättare sagt, mamma har ;) Lite synd att de är på amerikanska dock, för de har ju liksom "översatt" så det är inte riktigt Rowling's språk man får läsa :( Man kanske inte märker så mycket av det om man inte läst (eller hört i mitt fall, har dem på engelsk ljudbok) dem på engelsk engelska innan men jag vet inte. ;D Men har faktiskt ingen aning om vilken du ska välja... Så svårt när båda är bra, Harry Potter är ju bäst men ändå... ;D Ingen aning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har tänkt en del på det, mycket synd förstås, men ändå så är just de omslagen som jag gillar bäst ;p

      Radera
  7. Jag röstade på Harry Potter-boxen för att den såg så fin ut på bilden ;)
    Dock kan det ju vara kul att beställa VA för att du inte har läst den än :)

    Sv: Har du läst tredje delen i serien, Noras Val/Silence? Och i så fall, vad tyckte du om den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sjukt fin box! :)
      Jo, det är lite problematiskt detta ;p
      Det har jag, mitt minne säger mig att jag tyckte bäst om tredje boken. Aningen mer spänning än i de andra böckerna ;D

      Radera
  8. Jag röstade på Harry Potter boxen. Fast om du inte läst VA så kanske det är roligare med något nytt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det, dvs om de är bra, HP vet jag ju att de är bra, men det gör jag inte med VA^^ :)

      Radera
  9. Vampire Academy, du har inte läst den förr :D

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...