lördag 2 februari 2013

Grattis till...

...Lisa som är vinnaren i Månadens Tävling! Jag har mejlat dig, och "Gå din väg men stanna" av Johanna Nilsson kommer att skickas till dig inom kort.

Dags för den nya tävlingen då du har chansen att vinna en bok av Paul Auster, nämligen "Sunset park". Här är en länk till dess sida på (adlibris) (bokus).
Som lovat så ska det vara en kluring till denna tävlingen för att det blir lite skojigare då! Tycker ni inte det? Det gör i alla fall jag. Som vanligt lite tävlingsregler först:
  1. Kommentera inlägget och säg att du är med.
  2. I kommentaren ska du även skriva din mejladress. Du behöver INTE ha någon blogg.
  3. Om du vill kan du vara med på klurigheten för att få chansen att få hela FYRA (4) extra lotter. Jag förklarar hur det går till senare i inlägget.
  4. Skriv om tävlingen på din blogg, twitter, facebook etc så får du ännu en lott. Men länka till sidan, annars räknas det tyvärr inte.
  5. Man måste bo inom Sverige för att delta i tävlingen, annars blir fraktkostnaden för hög! Fast om du är villig att betala fraktkostnaden så är det okej, men i så fall ska du också skriva vilket land du bor i. 
Så går det hela alltså till, nu till klurigheten:
Om du vill så får du nu chansen att svara på en klurighet för att kunna få upp till fyra extra lotter.
Klurigheten går den här gången ut på att jag tar kort på fyra stycken böcker på första sidan av det fjärde kapitlet. Sedan ska ni alltså klura ut vilka böcker kapitlena tillhör. Man måste inte ha rätt på alla, det räcker med att du till exempel har två rätt så får du två lotter. Jag kommer gömma de kommentarer som rör klurigheten. Svårare än så är det inte. Jag har valt böcker som de flesta känner till. Dock så måste jag varna för att bilderna kan vara rejält suddiga och otydliga, men men, bättre än inget.







Den sista bilden var helt klart lättast, nästan lite övertydlig. I alla fall så kommer ni få svaren på kluringen när tävlingen avslutas. Lycka till! Eller rättare sagt:
"May the odds be ever in your favor"


4 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren! :)
    Det här med kluringen får jag nog ta och fundera över tror jag... Hm ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är med!
    Första klurigheten tror jag är: Cirkeln el. Eld
    Andra: Hungerspelen böckerna
    Tredje: Ingen aning :D
    Fjärde: Rör mig inte

    SvaraRadera
  3. Jag är med. Min mejladress är jennelie.sjogren@koping.net
    Jag tipsar om tävlingen på min blogg: jennelies.blogg.se
    Jag vet inte vart ifrån bild 1 kommer ifrån jag kan gissa men då är det verkligen bara en gissning jag gör eftersom jag såg ett namn på en sak som kanske har något med det och göra, jag gissar på att den 1 bilden kanske kommer från någon (vet inte vilken) av böckerna "cirkeln" eller "eld"
    Den 2 bilden är från "The Hunger Games" & bild 3 är nog från "De vassa tändernasskog"
    Den 4 bilden är kanske från "Rör mig inte!"
    Japp d har jag gissat, rolig tävling förresten :D

    SvaraRadera
  4. Jag är med!

    Jag tror jag kan en klurighet:
    Den fjärde är: Rör mej inte

    e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...