lördag 30 mars 2013

Omslagssvit #1: Airhead

Det var evigheter sedan jag gjorde en omslagsduell, så jag tyckte att det var dags för det nu! Denna gång är det Airhead-serien som duellerar.

De engelska/amerikanska originalomslagen. Hur snygga som helst, de matchar varandra
tydligt och färgerna är läckra. Det är även dessa omslag på den svenska
översättningen på böckerna.

Ett annat engelskt omslag, ganska häftigt.

Variant nummer tre av de engelska omslagen. Färgglada, men faller tyvärr inte mig
i smaken. De ser väldigt barnsliga ut och rosa och jag kommer inte överens.
Dock så skulle nog min pappa tycka om omslaget i mitten då han favoritfärg
är orange ;p Jag tycker att det är lite för mycket glitter och glamour (eller
vad man nu ska säga)...

Tysklands utgåva av första boken...usch!

Tydligen är detta de indonesiska omslagen (jag är inte helt säker, men jag tror att det
är så), som ni ser så byter de stil hela tiden...inte särskilt snyggt.

De snyggaste omslagen är originalen inklusive de svenska (de har ju samma omslag) tycker jag! Helt klart de läckraste!
Vad tycker ni?



6 kommentarer:

  1. Svenska är snyggast men även dom engelska är okej :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också originalen/svenska omslaget mest. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, de är helt klart snyggast! ;)

      Radera
  3. Dom svenska, med dom engelska var inte så dumma heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar de svenska/engelska originalen men den andra varianten av englands utgåva är helt okej den också :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...