söndag 7 april 2013

I min brevlåda #15

Den här veckan har jag fått ett gäng böcker, närmare bestämt hela 10 stycken, och därför tyckte jag att det var dags att göra ett IMB-inlägg!

-Berättelser från Engelsfors (Engelsfors-trilogin #2.5) av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Äntligen har jag också fått läsa Berättelser från Engelsfors! Som jag har längtat! Jag blev euforisk när jag öppnade brevlådan och såg det fina paketet (det paketet öppnades fort kan jag säga). Det är även denna bok som är Bokcirkel-boken för april månad. När jag fick hem den ville jag ta itu med den direkt och fick tvinga mig själv att hålla fingrarna i styr (jag höll på att läsa Eld då), trots mina (misslyckade) försök så tjuvläste jag en hel del, och som tur var aktade jag mig för att spoila mig själv (vilket gick...okej). Recension på den kommer! Tack Rabén & Sjögren för det recexet!

-Cocktails för tre & Nya kontakter av Sophie Kinsella
Från Damm Förlag fick jag dessa två böcker (Cocktails för tre & Nya kontakter) av Sophie Kinsella. Jag har aldrig tidigare läst något av henne, så detta ska bli intressant. Jag tror att det är Feel good, jag har i alla fall fått för mig det, och på senare tid har jag blivit sugen på att läsa någon bok inom Feel good-genren, så jag ser fram emot att sitta ute i vårsolen och (förhoppningsvis) sträckläsa dessa böcker!^^

-Rädda mig inte! (Shatter me #2) av Tahereh Mafi
Ännu en efterlängtad bok! Nu ska här läsas. Bland det första som slog mig vad hur mycket tjockare boken är i jämförelse med den första i serien, minst 100 sidor längre. Fast inte gör det mig något, det blir bara mer härlighet att läsa! Detta ska bli spännande!

-Kråkflickan (Victoria Bergmans svaghet #1) av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
Tack Pocketförlaget för detta recex! På Miriam (Schitzo-Cookies Bokblogg) inrådan har jag skaffat denna, hon har sagt mycket gott om serien och rekommenderar den varmt, så jag tänkte "varför inte?". Detta ska bli så spännande! Jag gillar deckare väldigt mycket (ett tag läste jag bara deckare), men det känns som om intresset har svalnat lite på senare tid, så det kan vara en god idé att ta upp det igen! Jag måste bara säga att jag tycker att omslaget är hur läckert som helst, detsamma gäller ryggen. Skitsnyggt!

 -Frälsaren (Harry Hole #6) av Jo Nesbø
Ytterligare en bok från Pocketförlaget, dock ingen jag bad om. Egentligen efterfrågade jag Magikerna av Lev Grossman, men tyvärr har det skett något fel vid beställningen. Men de har sagt att de skickar Magikerna nu i efterhand, så den lär väl komma någon gång nästa vecka (kanske redan imorgon?). Detta är alltså en för mig helt okänd bok, men kanske är den ändå värd att läsas. Det är en deckare, vilket låter spännande, och är en fristående del i serien (tror jag).

-Anna klädd i blod (Anna #1) av Kendare Blake
Tack till Fenix för recexet! Jag har länge velat läsa Anna Dressed in Blood, alltså på engelska, men jag nöjde mig med att få den som recex helt gratis på svenska istället. Ärligt talat vet jag inte särskilt mycket om den, men har hört mycket gott om den och är därför väldigt intresserad.

-Att vara Nikki & Jagad (Airhead #2 & 3) av Meg Cabot
Äntligen ska jag få läsa fortsättningen på Airhead som var underbar att läsa, lättsam och härlig. Så ser jättemycket fram emot att läsa dessa! Dock så är del två i inbundet format och jag har de två andra böckerna i pocket, men Rabén & Sjögren var snälla och skickar den i pocket som säkert anländer nu i veckan!

Har ni läst någon av dessa böcker? Vad tyckte ni om de? Eller vill ni kanske läsa någon av de?


6 kommentarer:

  1. Kinsellas böcker är super bra, men börja läsa nya kontakter för den andra har hon gett ut under sitt riktiga namn, Madeline Wickam och då är hon inte alls lika rolig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, hm, vi får se vad jag tycker. Självklart hoppas jag på att det blir härlig läsning!^^

      Radera
  2. Jag läste Anna klädd i blod för någon veckan sedan och det är verkligen en spännande och bra bok! Hoppas du också kommer gilla den :)

    SvaraRadera
  3. Anna klädd i blod är jätte bra och Nya kontakter är helt suverän! Kolla gärna in min recension.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har jag att hoppas på en trevlig lässtund! :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...