söndag 14 april 2013

Omslagssvit #2: Vampire Academy

Jag tyckte att det var dags för ännu en omslagsduell, de är ju så roliga. Denna gång är det olika omslag av en serie jag faktiskt inte har läst, men som många känner till, nämligen Vampire Academy. Det namnet bör vara bekant för de flesta, men som sagt så har jag ännu inte läst en enda bok i serien, nåja, jag planerar i alla fall att göra det snart! Jag hittade många olika sorters omslag! Jag kommer bara visa upp de fyra första i varje omslagsutgåva, för annars blir det lite för mycket. Dags för duellen!

Detta är alltså originalomslagen som jag har fäst mig vid, jag tycker att de är riktigt snygga, ryggarna också, även om man inte ser det på bilden. Jag tycker mycket om att varje bok har sin egna färg ;p

Dessa omslag är en annan variant av originalomslaget, stilrena och väldigt fina, jag skulle då rakt inte ha något emot att ha de i min bokhylla! Jag gillar även att det är rött, fast jag har inte den blekaste aning om varför^^

Över till de svenska omslagen, dessa tycker jag är riktigt trista. Samma hela tiden, det går inte riktigt hem hos mig. Jag har aldrig gillat de och kommer nog
heller aldrig göra... :/

Svenska pocketutgåvan, snyggare än de andra svenska men även dessa är jag missnöjd med, de är så stela! Än så länge har bara de tre första böckerna kommit ut i denna pocketutgåva.

Detta är de nederländska omslagen som jag tycker är riktigt läckra och coola!

Den indonesiska varianten, jag gillar den inte särskilt mycket förutom den sista, som faktiskt är någorlunda snygg.

 
De italenska omslagen är inte heller något att hurra för :/

Detta är de turkiska omslagen...nja, det faller mig inte direkt i smaken.

De tyska omslagen som jag inte heller är särskilt förtjust i, absolut inte den första, den tredje och den fjärde var däremot ganska okej.

Detta är de portugisiska omslagen...usch, men fyran tycker jag faktsikt är riktigt snygg! ;p

De grekiska omslagen, inte mycket för världen, men helt okej.

De bulgariska omslagen måste vara de fulaste av alla, det ser väldigt stelt ut!

Tyvärr var de flesta omslagen ganska fula och tråkiga, men några guldkorn fanns det trots allt! Mina favoriter är de två originalomslagen (dvs de två första varianterna), även de nederländska omslagen gillade jag starkt.

Vilka gillade ni bäst?


12 kommentarer:

  1. Har inte läst de här böckerna, men rent spontant gillar jag de indonesiska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi två!! :) Jaså, jag fastnade inte riktigt för de, men kan hålla med om att det sista omslget är ganska snyggt och även typsnittet ;D

      Radera
  2. Originalomslagen är snyggast! (Enligt mig ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi samma åsikt, du och jag! :D

      Radera
  3. De röda eller nederländska! :)

    SvaraRadera
  4. Dem röda är snyggast! :) Jag gillar när det är en enkel färg i bakgrunden och en symbol eller figur av något slag som dominerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket stilfullt och följer ett tema hela tiden :D

      Radera
  5. SV: oj hade visst glömt svara, sorry!

    Jag köpte en box med de tre första böckerna , tror det var denna: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1595142711

    Är iallafall från förlaget Razorbill och kollade alltid så att höjden var ca 21 cm

    Tror denna boxen stämmer med:
    http://www.amazon.co.uk/Vampire-Academy-Box-Set-1-4/dp/1595144331/ref=la_B001IGUOAQ_1_11?ie=UTF8&qid=1366970863&sr=1-11

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara Mirre!! :) Tusen tack för svaret! <3

      Radera
  6. De nederländska tycker jag är väldigt fina! Men jag gillar faktiskt de svenska "originalen". Ryggarna är så fina och färggranna när de står i bokhyllan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig på den punkten, skitläckra är vad de är :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...