lördag 22 juni 2013

Sommartävling!!! Yay!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

För ett tag sedan fyllde bloggen och jag år och det firades med en tävling som ni kanske minns. Nu tänkte jag ha en tävling igen, en Sommartävling! Yay! Denna gång kommer det bli en lite roligare tävling med kluringar/uppgifter (eller vad man nu vill kalla det) som ska lösas. Det har jag fått ifrån Miriam på Schitzo-Cookies Bokblogg, så all cred till henne. Tack Miriam, för att jag fick sno din idé! :) Totalt kommer det vara fem olika kluringar, varje helg presenteras en ny kluring så att ni under veckan har tid att ta itu med den. Första kluringen kommer att presenteras nästa helg. Så håll ögonen öppna!!

Tävlingsregler:

  1. Kommentera inlägget och säg att du är med och deltar. Jag vill att alla som är med ska göra det då detta fungerar som en startpunkt.
  2. Jag måste på något sätt kunna kontakta vinnarna, exempelvis via en mailadress eller en blogg.
  3. Tävlingen är öppen även för er som bor utomlands!
  4. Sedan  måste ni då också svara på lite klurigheter, vilket ni gör genom att kommentera inläggen till varje kluring, kommentarerna kommer hållas gömda under tävlingens gång.
  5. Tävlingen avslutas den 27:e juli (dagen då min mamma fyller år! :D) och den helgen avslöjar jag vinnarna (ja, i plural!!) Alltså pågår tävlingen mellan den 22:a juni och den 27:e juli.

Priser och poängräkning:
Det finns två stycken 1:a priser och ett 2:a pris!

1:a pris: Ett stort bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
1:a pris: Ett stort bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
2:a pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren

Tusen tack till Rabén & Sjögren som alltså sponsrar min tävling, jättekul! :D

Vinna gör man genom att samla ihop poäng från de olika kluringarna. Varje kluring ger 8 poäng. Sedan tänkte jag (precis som i mina tidigare tävlingar) att man kan få extrapoäng om man berättar om tävlingen på Facebook/Twitter/Bloggen/Instagram. För det får man 5 poäng, men skriv då även i kommentaren om ni gjort det och jag ska kunna se det på t.ex Instagram (@boklyckan). För att få 5 till extrapoäng, gilla bloggen på Facebook/följ den på Instagram.
Så sammanlagt kan man få 50 poäng (40 klurighetspoäng + 10 extrapoäng = 50 poäng).

Jag hoppas att jag fick med allting nu, om det kvarstår några frågor kan ni antingen kommentera eller maila mig: albali[at]live.se!

Lycka till!



67 kommentarer:

  1. Vad roligt! :D Jag är gärna med i tävlingen och har skrivit om den på bloggen och även följt dig på instagram (@lenaee).

    http://lenacee.wordpress.com/2013/06/23/sommartavling-hos-boklyckan/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är med, Lena! Tack så mycket för det ;)

      Radera
  2. Jag vill vara med!!!

    Har twittrat om tävlingen här: https://twitter.com/Boktycke/status/348704817578930178

    Sen så har jag gillat dig på Facebook också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt Anna! Tack, det ska jag genast kolla :D

      Radera
  3. Har precis gillat dig på facebook!

    Så nu håller jag tummarna på att jag kan vinna ett av dom stora paketen ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det! :)
      Haha, gör det, lycka till!! :D

      Radera
  4. Klart jag ska vara med! :D Vilken rolig idé, och vad roligt att Rabén & Sjögren sponsrar den! Har skrivit om den på bloggen här:

    http://bookfinger.blogspot.se/2013/06/sommartavling-hos-alba.html#comment-form

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, ingen tävling utan dig, Viggo! ;) Ja, visst är det, tack, ska kolla :D

      Radera
  5. Hej Alba! Jättekul med en tävling! Detta är första gången jag är här på din blogg, men inte sista! ^^

    Jag är gärna med i din tävling! Har skrivit om den på min blogg: http://vitgulstrumpa.blogspot.se/2013/06/sommartavling-hos-boklyckan.html

    Jag har även börjat följa dig på Instagram, mitt alias är vitgulstrumpa(precis som min blogg.... xD) och jag gillar din blogg på facebook som en bonus ^^

    Du kan nå mig här: vitgulstrumpa@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, Ebba! Ska senare titta in på din blogg också, och förmodligen kommer jag fortsätta med det :D

      Roligt att du deltar, ju fler desto skojigare! ;) Tackar, ska kolla upp det^^ Jag såg det, följer även dig tillbaka :) Tack, vad snällt^^

      Radera
  6. Jiiippiiiee, vad roligt Alba!! Låter spännande det där med kluringarna! :D Och Rabén & Sjögren är ju inget dåligt förlag, vinsten är säkert jättefin! :)

    Har skrivit om tävlingen här: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2013/06/hor-upp-hor-upp-manniskor-tavling.html

    Och gillade dig på Facebook också, visste ju inte ens att du hade en sida där! :DD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Håller med ;)
      Tack! <3 :)
      Haha, nu vet du det! :D

      Radera
  7. Vad roligt med tävling! Jag vill gärna vara med :)

    Har twittrat om tävlingen här: https://twitter.com/Loveliciouzz/status/348863551823282179

    Och jag gillar din sida på facebook.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det, Frida! Tack! :)

      Radera
  8. Jag är självklart med! Har gillat sidan på facebook och även skrivit om den på min blogg. :)

    http://bokriket.blogspot.se/2013/06/stor-tavling-hos-boklyckan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Braa, yepp, det har jag sett, ses imorgon! ;)

      Radera
  9. Kul tävling! Jag är absolut med! Jag gillar på facebook och har tipsat på min blogg här: http://bokhyllan.blo.gg/2013/june/tavlingstips-x2.html

    hedvig_andersson@live.se
    www.bokhyllan.blo.gg

    SvaraRadera
  10. Jag är självklart med!
    Jag har skrivit om tävlingen här: http://minbokkista.blogspot.se/2013/06/sommartavling-men-inte-hos-mig.html
    Och jag gillar bokyckan på facebook :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, som jag väntat på att du ska anmäla dig! :D
      Tack så mycket! ;)

      Radera
  11. Jag är med! Följer dig på instagram! (Jag heter Hp_Lover_00). Har även gillat alla dina bilder på instagram.

    Jag har skrivit ett inlägg på min blogg om din tävling:
    http://rebeccas-liv.bloggplatsen.se/2013/06/26/9970561-sommartavling-hoss-boklyckan/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt, tack det har jag sett! :)

      Radera
  12. Svar
    1. Jag kommer presentera kluringarna på bloggen allt eftersom! ;)

      Radera
  13. Jag är gärna med, och har skrivit om tävling på laslampan.blogspot.com, men det vet du ju.
    Jag kommer inte ha så mycket tillgång till internet, men ska försöka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Aston! :)
      Det gör inget, du kan ju svara på kluringarna i efterhand, t.ex så kan du svara på kluring 1 när jag har publicerat kluring 3, jag menar när som helst inom tävlingsdatumet ;) Fast det har du nog redan fattat XD

      Radera
  14. Jag är gärna med! Jag följer dig på Instagram (Karusell1234). Går det att få extrapoängen senare i tävlingen också, så om jag t.ex inte skriver om det på twitter nu utom senare kan jag få extrapoängerna då i stället?
    Du kan nå mig här:
    Thebookreader1234@gmail.com
    /Laura

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt!! :) Det har jag sett, tack! Absolut, man kan göra allt/det mesta i efterhand ;)

      Radera
    2. Okej, vad bra! :)

      Radera
    3. Jag har nu retweetat på twitter. Heter karusell1234 där också.

      Radera
    4. Okej, super, ska kolla det! ;)

      Radera
  15. Jag vill vara med! Kan man fortfarande anmäla sig????

    rebecka.jakobsson.elev@brunnsskola.se

    SvaraRadera
  16. Jag är också med!

    Hinner inte skriva något om det på bloggen ikväll, men jag fixar det imorgon. :)
    Jag tar och skickar länken när det är klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj Ebba, undrade just när du skulle ta och anmäla dig! :D
      Helt okej! ;)

      Radera
  17. Jag vill också vara med! Vad rolig med massa kluringar - det ser man fram emot!

    Har delat tävlingen via Twitter och jag gillar dig även på FB!

    Här är länken via twitter :D
    https://twitter.com/BookCecilia/status/351343811139612672

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du deltar, haha, vad bra, tänkte att det kunde vara mer intressant på det sättet :)
      Tack för det^^

      Radera
  18. Jag är med!! Följer dig på instagram - heter lilek97 där :)
    Min mail: chocolateball97@hotmail.com
    /Lily

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, tack, kul att du är med! :)

      Radera
  19. Tänkte också vara med och tävla!

    Har gillat dig på facebook och twittrat om din tävling (https://twitter.com/Lkallvant/status/351438649172299777)!

    Enklaste sättet att nå mig är genom. l.kallvant@gmail.com!

    SvaraRadera
  20. Vill också gärna vara med och tävla! Jag vet att det kanske är líte sent att anmäla sig, men jag har varit bortrest och nu är jag tillbaka! :D

    Jag skriver om din tävling imorgon på bloggen, om det är okej?
    Jag har lite fullt med inlägg för idag redan och är rädd att ingen ska se inlägget om din tävling isf!

    Min mejl: dolasbokblogg@hotmail.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut inte för sent, du har tid att anmäla dig ända tills tävlingen är avslutad ju ;)

      Helt okej!^^

      Radera
  21. Jag är gärna med :-D
    Min mejl är nelliegustafson@hotmail.se

    SvaraRadera
  22. Vad kul, jag är med och tävlar! :)
    Mail: rebecca.andersen@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Kul tävling! Vill gärna vara med fast jag har ingen blogg. Går det bra ändå?
    Mail: bokmalar@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, tävlingen är öppen för alla, även de som inte har blogg! :D

      Radera
  24. Jag är med. Mail: nfolkving@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super, har ju suttit och väntat på att just du ska anmäla dig också! :D

      Radera
  25. Jag har gillat din blogg på Facebook också!

    SvaraRadera
  26. Jag är med :)

    Min mail: mirre.dan@hotmail.com

    Här är länken till inlägget: http://book-explorer.blogspot.se/2013/07/boklyckan-haller-i-en-tavling.html

    Jag följer också dig nu på Instagram.

    SvaraRadera
  27. Första gången jag är här :) Men nog inte sista. Självklart är jag med i tävlingen, om det inte är försent.
    Du kan nå mig på emmastina.w@gmail.com och jag har också gillat dig på facebook och följer dig på instagram ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det låter ju super, tack! :) Absolut inte ;p
      Okej, tack, vad heter du på Instagram och FB? :)

      Radera
    2. Emma Wahlberg på FB och på insta emma_wahlberg :)

      Radera
  28. Jag och min syster vill vara med vi följer @boklyckan på insta både jag och min syster har insta! Jag har även tipsat på min blogg :) Du kan nå mig på min blogg eller instagram och även min syster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ni är med!^^ Super, vad heter ni på Insta?? Tack! :) Vad heter din syster? Är det Emilia?^^

      Radera
  29. Har en alldeles ny blogg och jag har skrivit om tävlingen där!

    Länk: http://flyingmisa.blogspot.se/2013/07/boklyckan-sommartavling-yay.html

    SvaraRadera
  30. Jag är med. Jag följer boggensl Instagram (heter Nehlia där) jag har även tipsat om tävlingen där.

    Min mailadress: linnea.bergsten@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Jag är med! (trots att jag är hopplös på tävlingar...)

    Min mejl är annaveraragnhild@hotmail.com

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...