söndag 7 juli 2013

Sommartävlingen: 2:a kluringen

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Återigen dags för ett delmoment i Sommartävlingen!! Skoj^^ För att komma till Sommartävlingens introduktion, klicka här! Den här gången går kluringen till som så att jag visar er några bilder där varje bild för sig innehåller en detalj/en bit av ett särskilt bokomslag och ni ska alltså lista ut vilken bok bilden föreställer, hoppas att ni förstår!^^

(Titel + författarnamn x 8) (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8 p)






Kluring nummer 3 läggs upp på bloggen nästa helg! Så håll utkik!


24 kommentarer:

  1. The Iron King - Julie Kagawa
    Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
    Across the Universe - Beth Revis
    A Game of Thrones - George R.R Martin

    Dagbok för alla mina fans: Ett hopplöst fall - Jeff Kinney
    Divergent - Veronica Roth
    Guldkompassen: Den mörka materian av Philip Pullman

    Den sista kommer jag inte bara på vilken det skulle kunna vara :)

    SvaraRadera
  2. The Iron King av Julie Kagawa + Mitt perfekta liv av Sarah Dessen + Across the universe av Beth Revis + A game of thrones av George R. R. Martin + Ett hopplöst fall av Jeff Kiney + Divergent av Veronica Roth + Guldkompassen av Philip Pullman + Min morbror trollkarlen av C. S. Lewis

    :)

    SvaraRadera
  3. Tror att det ska vara såhär:

    1. The Iron King (Julie Kagawa)
    2. Mitt perfekta liv (Sarah Dessen)
    3. Across the Universe (Beth Revis)
    4. A Game of Thrones (George R.R. Martin)
    5. Ett hopplöst fall (Jeff Kinney)
    6. Divergent (Veronica Roth)
    7. Guldkompassen (Philip Pullman)
    8. Min morbror trollkarlen (C.S. Lewis)

    PS: Jättekul tävling!

    SvaraRadera
  4. Bild 1. Järnkonungen - Julie Kagawa
    Bild 2. Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
    Bild 3. Across the universe - Beth Revis
    Bild 4. -

    Bild 5. Ett hopplöst fall - Jeff Kinney
    Bild 6. -
    Bild 7. -
    Bild 8. -

    En fråga: har du läst alla dessa böcker?
    När får vi reda på svaren? :)
    Har blivit riktigt nyfiken, när jag inte kom på dem!

    SvaraRadera
  5. 2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the Universe av Beth Revis
    5. Ett hopplöst fall - Dagbok för alla min fans av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassen av Philip Pullman

    min mail: mirre.dan@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. 1. Järnkonungen av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the Universe av Beth Revis
    4. A Game of Thrones av George R.R. Martin
    5. Diary of a Wimpy Kid - The Last Straw av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassan av Philip Pullman
    8. The Magician's Nephew av C.S. Lewis

    SvaraRadera
  7. 1. The Iron King av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the Universe av Beth Revis
    4. A Game of Thrones av Geroge RR Martin
    5. Ett hopplöst fall/The Last Straw av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. No idea :P
    8. Ingen aning! xD

    SvaraRadera
  8. 1. The Iron King - Julie Kagawa
    2. Mitt Perfekta Liv - Sarah Dessen
    3. Across the Universe - Beth Revis
    4. A Game of Thrones - George R. R. Martin
    5. The Last Straw - Jeff Kinney
    6. Divergent - Veronica Roth
    7. Guldkompassen - Philip Pullman
    8. The Magician's Nephew - C.S. Lewis

    :)

    SvaraRadera
  9. 1) The iron king - Julie Kagawa
    2)Mitt Perfekta Liv - Sarah Dessen
    3) Across the universe - Beth Revis
    4) Game of Thrones - George R R Martin
    5)Diary of a wimpy kid: The last straw - Jeff Kinney
    6) Divergent - Veronica Roth
    7) Guldkompassen - Philip Pullman
    8) Narnia: Min morbror trollkarlen - C.S. Lewis

    SvaraRadera
  10. 1. Järnkonungen av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av sarah Dessen
    3. Across the universe av Beth Revis
    4. -
    5. Diary of a wimpy kid - Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassen av Phillip Pullman
    8. -

    Jag hade svarat på första frågan va?

    SvaraRadera
  11. 1. The Iron King - Julie Kagawa
    2. Mitt Perfekta Liv- Sarah Dessen
    3. Across the Universe - Beth Revis
    4. A Game of Thrones - George R R Martin
    5. Dagbok för alla mina fans, Ett hopplöst fall - Jeff Kinney
    6.
    7.
    8. Min morbror trollkarlen - C S Lewis

    SvaraRadera
  12. Kan inte en enda, så det är inte ens värt att försöka... Förutom 7: Guldkompassen av Philip Pullman och nr 5: Dagbok för alla mina fans; ett hopplöst fall av Jeff Kinney

    SvaraRadera
  13. 1. Järnkonungen av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the universe av Beth Revis
    4. A game of thrones av George R.R. Martin
    5. Dagbok för alla mina fans -Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassen av Philip Pullman
    8. Åh, vad irriterande! Jag känner igen omslaget så väl, men kommer inte på bokens namn...

    SvaraRadera
  14. Åå, älskar din tävling!

    1. Järnkonungen av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the universe ac Beth Revis
    4. A game of thrones av George R.R. Martin
    5. Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassen av Philip Pullman
    8. Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis

    SvaraRadera
  15. 1. Järnkonungen - Julia Kagawa
    2. Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
    3. Across the universe - Beth Revis
    4. ?
    5. The last Straw - Jeff Kinney
    6. Divergent - Veronica Roth
    7. ?
    8. ?

    SvaraRadera
  16. 1. Järnkonungen (Iron King) av Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the universe av Beth Revis
    4. A game of thrones av George RR Martin
    5. Diary of a wimpy kid: The last straw av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. ?
    8. ?

    SvaraRadera
  17. 1 = The iron king av Julie Kagawa, 2 = Mitt perfekta liv av Sarah Dessen, 3 = Across the Universe av Beth Revis, 4 = A game of thrones av George R.R. Martin, 5 = Dagbok för alla mina fans: Ett hopplöst fall av Jeff Kinney, 6 = Divergent av Veronica Roth, 7 = Guldkompassen av Philip Pullman, 8 = Narnia: Min morbror trollkarlen av C.S. Lewis.

    SvaraRadera
  18. Svar:
    1. The Iron King - Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
    3. Across the Universe - Beth Revis
    4. A Game of Thrones - George R R Martin
    5. Ett hopplöst fall - Jeff Kinney
    6. Divergent - Veronica Roth
    7. The golden compass - Philip Pullman
    8. -

    :)

    SvaraRadera
  19. Hoppas man fortfarande kan svara på denna kluring! Nu när jag precis har läst ut Divergent insåg jag att nr 6 här är just från dess omslag!

    Så jag säger: nr 6, Divergent av Veronica Roth

    SvaraRadera
  20. 1. -
    2. Mitt perfekta liv - Sara Dessen
    3. Across the Universe - Beth Revis
    4. Game of Thrones - George R. R Martin
    5. Dagbok för alla mina fans, ett hopplöst fall - Jeff Kinney
    6. Divergent - Veronica Roth
    7. Guldkompassen, den mörka materian - Philip Pullman
    8. -

    SvaraRadera
  21. 1.-
    2. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the universe av Beth Revis
    4. A game of thrones av George R.R Martin
    5. Dagbok för alla mina fans- Ett hopplöst fall av Jeff Kinney
    6. Divergent av Veronica Roth
    7. Guldkompassen av Philip Pullman
    8. Min morbror trollkarlen av C.S Lewis
    /Laura

    SvaraRadera
  22. 1. Järnkonungen – Julie Kagawa
    2. Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
    3. Across the universe - Beth Revis
    4. A game of thrones - George R. R Martin
    5. (Dagbok för alla mina fans) Ett hopplöst fall – Jeff Kinney
    6. Divergent – Veronica Roth
    7. Guldkompassen – Den mörka materian 1 – Philip Pullman (pocketutgåvan)
    8. The chronicles of Narnia 1 - The Magician's Nephew - C.S. Lewis

    SvaraRadera
  23. 1: Någon i serien Iron Fey, troligen Iron King.(av Julie Kagawa)
    2:Mitt Perfekta Liv av Sarah Dessen
    3: Across the Universe av Beth Revis
    4:A Game of Thrones av George R.R. Martin
    5: Ett Hopplöst fall av Jeff Kinney
    6:
    7: Guldkompassen av Philip Pullman
    8:

    SvaraRadera
  24. 1. The Iron King av Julie Kagawa

    2: Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
    3. Across the niverse av Beth Ravis
    4. A Game of Thrones av George R.R. Martin
    5. Diary of a Wimpy Kid av Jeff Kinney
    7. The Dark Materials av Philip Pullman?

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...