söndag 14 juli 2013

Sommartävlingen: 3:e kluringen

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Dags för ännu en kluring! Tycker det är riktigt kul med alla dessa kluringar, vad tycker ni?^^ Hur som helst så går kluring nummer tre ut på att jag har fotograferat åtta stycken kapiteluppslag (kapitel 27) och ni ska lista ut vilken bok varje kapiteluppslag tillhör.
Jag kommer inte vara superduperkinkig vad gäller titeln på vissa böcker då några böcker ingår i en serie och det oftast är ganska lika kapiteluppslag vad gäller serier. Så om jag exempelvis visar er andra delen i Philip Pullmans serie Den mörka materian och ni gissar på första delen, tja, då får ni helt enkelt rätt på det ;p
Sedan hoppas jag att alla är medvetna om att just delen med kapiteluppslag kan vara rätt så svårt med tanke på att man kanske inte har läst boken och därmed inte vet hur det ser ut, men trots det så hoppas jag att ni uppskattar kluringen!
Hoppas alla förstår hur det hela går till nu!

(Titel + författarnamn x 8) (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8)












20 kommentarer:

  1. Det här är det svåraste, hittills....
    Jaja, får väl ge det ett försök och bara chansa! ;P

    Bild 1. Blodsmagi - Tessa Gratton
    Bild 2. Ingen aning..
    Bild 3. -
    Bild 4. -
    Bild 5. -
    Bild 6. -
    Bild 7. Obsidian - Jennifer L. Armentrout
    Bild 8. Den femte vågen - Rick Yancey

    Gillar du siffran 27 eller? ;)

    SvaraRadera
  2. 1. Blodsmagi - Tessa Gratton
    2. - (gissar på Gone av Michael Grant)
    3. - (ingen aning. ?)
    4. Det blåser på månen - Eric Linklater
    5. The immortal rules - Julie Kagawa
    6. Vargbröder - Michelle Paver
    7. Obsidian - Jennifer L. Armentrout
    8. - (gissar på Divergent av Veronica Roth men är nog fel)



    SvaraRadera
  3. Oj, detta var en riktigt klurig en! Men man försöker så gott man kan! C:

    1. Blodsmagi av Tessa Gratton
    2. -
    3. -
    4. -
    5. -
    6. Vargbröder av Michelle Paver
    7. Obsidian av Jennifer L. Armentrout
    8. -

    SvaraRadera
  4. Tycker att det är superbra och superkul med de här kluringarna :D Fast den här verkar lite klurigare ;) Jaja, jag får väl göra så gott jag kan:

    1. Blodsmagi av Tesa Gratton.
    2. Ingen aning, tyvärr.
    3. - .
    4. Nope.
    5. Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld. 6. Vargbröder av Michelle Paver ^^.
    7. Hex hall av Rachel Hawkins.
    8. Delirium av Lauren Oliver.

    SvaraRadera
  5. Ojdå, den här var svår! Meen, rätt rolig iallafall.. :D

    Mina gissningar:
    1. Blodsmagi av Tessa Gratton
    2. Ingen aning :/
    3. Alice i zombielandet av Gena Showalter (vild gissning!!)
    4. Det blåser på månen av Eric Linklater
    5. Det fattas en tärning av Johanna Thydell
    6. Vargbröder av Michelle Paver
    7. Obsidian Jennifer L. Armentrout
    8. Den femte vågen av Rick Yancey

    Sååå...det var rätt svårt! ;)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dessa, men ska försöka klura ut några i alla fall :)

    1. Blodsmagi - Tessa Gratton
    2.
    3.
    4. Det blåser på månen - Eric Linklater
    5. Maria Langs böcker om Puck (t.ex. Mördaren ljuger inte ensam)?
    6. Vargbröder - Michelle Paver (Han som föddes att möta mörkret serien)
    7. Obsidian - Jennifer L. Armentrout (Lux serien)
    8.

    SvaraRadera
  7. Oj vilken svår en! Men jag kan i alla fall nr 5, Det fattas en tärning av Johanna Thydell!
    Gillar stort "The son of a bitch blew up my laptop". Btw, kommer alla rätta svaren sen när tävlingen är avgjord så får man ju en massa boktips! :D

    Vänta, jag slänger iväg en gissning då jag antar att man inte kan få minuspoäng...
    Nr 6, Vargbröder av Michelle Paver!

    SvaraRadera
  8. 4 = Det blåser på månen av Eric Liklater, 6 = Vargbröder av Michelle Paver, 7 = Obsidian av Jennifer L. Armentrout.

    Resten kan jag inte ens gissa, hehe. ;)
    P.S. Du har många roliga idéer! Det är riktigt kul med dehär kluringarna. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  9. Kan endast en och det är nummer fem. Det är "Det fattas en tärning" av Johanna Thydell.

    SvaraRadera
  10. 1. Blodsmagi - tessa Gratton
    2. ?
    3. Vampire Academy? Richelle Mead
    Sen kan jag inte resten, haha. Kul att du tog kapitel 27 på alla!

    SvaraRadera
  11. 1. Blodsmagi av Tessa Gratton

    SvaraRadera
  12. Hmm... ganska klurigt. Kommer bara skriva svar på de jag tror jag kan...

    1. Blodsmagi av Tessa Gratton
    4. Det blåser på månen av Eric Linklater
    5. Det fattas en tärning av Johanna Thydell
    6. Vargbröder av Michelle Paver
    7. Obsidian av Jennifer L. Armentrout
    /Laura

    SvaraRadera
  13. 4: Det blåser på månen av Eric Linklater
    7: The lux series av Jennifer L. Armentrout

    Dom andra har jagf inte en aning om :O

    SvaraRadera
  14. Jag var inte så bra på den här, men jag ska försöka...

    1:
    2:
    3:
    4: Det blåser på månen av Eric Linklater
    5:
    6: Vargbröder av Michelle Paver
    7: (Gissar på) Obsidian av Jennifer L Armentrout
    8:

    SvaraRadera
  15. Jag vet inte om jag redan svarat på den här men här är de svaren jag kan hitta på. Väldigt svårt den här gången! :)
    1. -
    2. -
    3. -
    Det blåser på månen - Eric Linklater
    5 Det fattas en tärning - Johanna Thydell
    6 Chronicles of ancient darkness - Michelle Paver
    7 obsidian (Lux) - Jennifer l. Armentrout
    8. -

    SvaraRadera
  16. Jag kanske kommer på fler senare :)

    4: Det blåser på månen :D <3
    6: Vargbröder
    7: Obsidian

    SvaraRadera
  17. Kluring 3
    1. Blodsmagi - Tessa Gratton
    2.
    3.
    4. Det blåser på månen - Eric Linklater
    5.
    6. Vargbröder – Michelle Paver
    7. Obsidian – Jennifer L. Armentrout
    8.

    SvaraRadera
  18. 1. Blodsmagi (Tessa Gratton)
    2. ?
    3. ?
    4. Det blåser på månen (Eric Linklater)
    5. Det fattas en tärning (Johanna Thydell)
    6. Vargbröder (Michelle Paver)
    7. Obsidian (Jennifer L. Armentrout)
    8. ?

    Den var svår :)

    SvaraRadera
  19. 1. -
    2. -
    3. -
    4. Hemligheternas Rike av Kristin Cashore
    5. Det fattas en tärning av Johanna Thydell
    6. Vargbröder av Michelle Paver
    7. Obsidian av Jennifer L Armentrout
    8.Den femte vågen av Rick Yancey

    SvaraRadera
  20. 1. -
    2. -
    3. -
    4. Hemligheternas Rike av Kristin Cashore
    5. Det fattas en tärning av Johanna Thydell
    6. Vargbröder av Michelle Paver
    7. Obsidian av Jennifer L Armentrout
    8.Den femte vågen av Rick Yancey

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...