fredag 26 juli 2013

Sommartävlingen: 5:e kluringen

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!!

Liten miss i planeringen kan man tycka då tävlingen slutar imorgon kl. 21. 00 och jag inte har lagt ut femte kluringen ännu (fast det gör jag ju nu, men ändå, det blir så kort med tid och alla kanske inte hinner svara på kluringen då), så tävlingen var en vecka för kort skulle man kunna säga. Men hur som helst så är det nu dags för femte och sista kluringen, tänk vad fort det har gått! Jag har i alla fall tyckt att det har varit superkul att hålla i denna tävlingen och göra alla kluringar, jag hoppas att ni också har tyckt att det har varit kul. Jag skulle lätt kunna tänka mig att ordna en sådan här tävling snart igen!
Jag kommer dessvärre inte kunna presentera vinnaren imorgon eftersom mamma fyller femtio och ska fira det med en stor fest då jag, mina syskon och några kompisar till oss ska hjälpa till med festen. Alla barn i vår familj har alltså varsin kompis där, hehe, så kul! Jaja, därför presenterar jag istället vinnaren på söndag eller någon gång under den kommande veckan är det tänkt. Troligtvis på onsdag. Det går lika bra!
Sista kluringen går till som så att jag har fotograterat åtta böckers baksidor, och ni ska klura ut vilka böcker baksidorna tillhör! Ganska simpelt, eller hur?

(Titel + författarnamn x 8) (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8 p)







Så, det var kluringen det! Nu över till en liten lista som jag har skrapat ihop lite snabbt nu på förmiddagen. Det är en lista över vilka kluringar ni deltagare har gjort och inte gjort. Detta gör jag för att ni ska ha bättre koll på vilka kluringar ni behöver göra innan tävlingen avslutas. Hoppas att det kan vara till hjälp för er!

Överstruket = Gjort
Fet = Har kvar att göra

Lena - Lena C = 1 2 3 4 5
Anna - Boktycke = 1 2 3 4 5
Elin - Bokparadiset = 1 2 3 4 5
Viggo - Bookfinger = 1 2 3 4 5
Ebba - Vitgulstrumpa = 1 2 3 4 5
Elvira - The World I Live In  = 1 2 3 4 5
Frida - Booklovin = 1 2 3 4 5
Andrea - Bokriket = 1 2 3 4 5
Hedvig A - Bokhyllan = 1 2 3 4 5
Mimmi - Min Bokkista = 1 2 3 4 5
Rebecca - Rebeccas liv = 1 2 3 4 5
Aston - Läslampan = 1 2 3 4 5
Laura = 1 2 3 4 5
Rebecka J - Mina Thoughts = 1 2 3 4 5
Ebba - .Ebba =  1 2 3 4 5
Cecilia - BookObsession = 1 2 3 4 5
Bokpandan - Stuff I Read/Bokpandan = 1 2 3 4 5
Lily = 1 2 3 4 5
Lovisa - IReadNSee = 1 2 3 4 5
Vilma - Dolas bokblogg = 1 2 3 4 5
Nellie G = 1 2 3 4 5
Rebecca A - Booktwin = 1 2 3 4 5
Maja L - Flying Misa = 1 2 3 4 5
Nelly - Nellons bokblogg = 1 2 3 4 5
Mirran - Bookexplorer = 1 2 3 4 5
Emma W1 2 3 4 5
Anna - Bokraden = 1 2 3 4 5
Vera - Nightingale = 1 2 3 4 5
Karin - Bokgrottan = 1 2 3 4 5
Nehlia - Nehlias bokblogg = 1 2 3 4 5
Jennelie - Jennelies = 1 2 3 4 5
Emilia = 1 2 3 4 5

Sådär, då var även det avklarat! Lycka till nu allihopa! Jag måste säga att jag tycker ni är grymt duktiga på kluringar!^^ Och den där videon jag snackade om i förra inlägget (där jag skulle visa vad jag brukade sitta och läsa), antingen kommer den upp nu i veckan eller någon gång under nästa.

21 kommentarer:

  1. 1. ? + Erebos av Ursula Poznaski
    2. Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg + De vassa tändernas skog av Carrie Ryan + Delirium av Lauren Oliver
    3. Bränd av P. C. Cast & Kristin Cast + Mycket mer än så av Sarah Dessen + ?

    SvaraRadera
  2. Den här var nog ganska svår också :D Svarade på de som jag tror jag vet. Det har i alla fall varit en väldigt kul tävling *håller tummarna*! :D

    1.

    Erebos - Ursula Poznanski

    2.
    Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg
    De vassa tändernas skog - Carrie Ryan
    Delirium - Lauren Oliver

    3.

    SvaraRadera
  3. Bild 1. -
    Erebos - Ursula Poznanski
    Bild 2. -
    De vassa tändernas skog - Carrie Ryan
    Delirium - Lauren Oliver
    Bild 3. - Angie Sage ??
    -
    Glaspärleresan - Maud Mangold

    SvaraRadera
  4. 1. Fånge i hundpalatset av Martina Haag
    2. Erebos av Ursula Poznanski
    3. Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg
    4. De vassa tändernas skog av Carrie Ryan
    5. Delirium av Lauren Oliver
    6. -
    7. -
    8. Glaspärleresan av Maud Mangold
    /Laura

    SvaraRadera
  5. Bild 1
    1. Fånge i hundpalatset – Martina Haag
    2.
    Bild 2.
    1. Jag väntar under mossan – Amanda Hellberg
    2. De vassa tändernas skog - Carrie Ryan?
    3. Delirium – Oliver Lauren
    Bild 3.
    1.
    2.
    3. Blunda och hoppa – Sarah Dessen?

    SvaraRadera
  6. Aj då, jag är hopplös på såna här, men jag får chansa mig fram.

    1. a) b)Erebos av Ursula Poznaski
    2. a)Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg b)De vassa tändernas skog av Carrie Ryan c)Delirium av Lauren Oliver
    3. a) b) c)Glaspärleresan av Maud Mangold (?)

    SvaraRadera
  7. Eeeemm, måste säga att det inte är direkt simpelt..iallafall inte sista bilden! Meen here we go då! :)

    Hoppas du fattar vilka jag menar nu bara..:
    1. Fånge i hundpalatset - Martina Haag
    2. Erebos - Ursula Poznanski
    3. Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg
    4. De vassa tändernas skog - Carrie Ryan
    5. Delirium - Lauren Oliver
    6. Ingen aning!
    7. Dödgrävarens gåva - Maud Mangold (vild gissning...)
    8. Glaspärleresan - Maud Mangold

    Och nu hoppas jag då att jag kanske vinner det här... xD

    SvaraRadera
  8. Okej, jag kan ingen av de här. Förutom den i tvåans mitt, som jag tror är "Den gröna cirkeln" av Stefan Casta

    SvaraRadera
  9. 1) Fånge i Hundpalatset - Martina Haag
    2) Erebos - Ursula Poznanski
    3) Pojkarna - Jessica Schiefauer
    4) De vassa tändernas skog - Carrie Ryan
    5) Delirium - Lauren Oliver
    6) Drakhornet - Oskar Källner
    7) -
    8) -

    Jättekul tävling för övrigt. Bra blandning på svårigheterna på böckerna! Väldigt roligt!

    SvaraRadera
  10. 1. Hundpalatset av Martina Haag
    2. Erebos av Ursula Poznanski
    3. Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg
    4. De vassa tändernas skog av Carrie Ryan
    5. Delirium av Lauren Oliver
    6. Hades av Josephine Angelini
    7. -
    8. -

    SvaraRadera
  11. Bara så du vet, visas kommentarerna så alla kan se vad andra svaret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag publicerade kommentarerna med mening nyss eftersom tävlingen är avslutad. Den avslutades igår kväll kl. 21:00!

      Radera
    2. okej då hänger jag med :)

      Radera
  12. Attans också! Jag hann tyvärr inte svara på de två sista kluringarna (har inte varit hemma), men det var en jätterolig tävling! Det var den första jag var med i :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusan då! Tackar man tackar, jag lär definitivt göra om detta! :D

      Radera
  13. VA?! Tävlingen kan inte vara avslutad! Jag har ju inte hunnit svarat än, eftersom jag inte haft en dator och jag kan ju faktiskt flera AV KLURINGARNA >.< T.T

    SvaraRadera
  14. SHIT! Hade ju tänkt försöka äga lite i den här tävlingen... Men så går det när man drar till Danmark utan internet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skit rent ut sagt! Du får lov att äga i min nästa tävling då, för jag lär absolut ha en liknande tävling snart igen, tyckte att det var hur kul som helst med dessa kluringar ;) Kramiz!^^

      Radera
    2. Det låter bra!
      Kram kram! ^^

      Radera
  15. Skulle inte vinnarna avslöjas i söndags?
    Är riktigt nyfiken och vill veta vem som vann!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...