torsdag 19 september 2013

Svar från frågestunden #1

Tack för alla frågor jag har fått, det ska bli jättekul att svara på dem alla! Totalt blev det 31 st. Eftersom det blev så många frågor har jag bestämt mig för att dela upp svaren i tre delar. Här kommer första delen:

1. Vilken är din favorittv-serie?
Jag har verkligen fallit för Game of Thrones!! När jag fick boxen med de två första säsongerna, när jag fyllde år i våras, tog det inte lång tid innan jag hade kollat klart. GoT är helt klart en av de bästa serierna någonsin. Om ni inte har sett/läst den så har ni absolut missat något!
Utöver GoT så har jag också fastnat för Downton Abbey och kan inte bärga mig tills säsong fyra kommer! The Paradise har jag också förälskat mig i, likaså True Blood.

2. Vilken är din favoritskådespelare?
Uuh, jag vet inte, jag gillar så många ^^ Men Johnny Depp gillar jag starkt!

3. Vilken bok fick dig senast att gråta?
Jellicoe Road, absolut. Jag grät floder, åtminstone i slutet. En riktigt fin och underbar bok. Jag blir nästan lite förvånad över att jag inte har gråtit över någon bok sedan dess, men jag har ju mest läst lättsamma böcker och sådana som man inte brukar gråta över.

4. Favoritband/artist och låt?
Paramore!! Jag ÄLSKAR Paramore. Förutom Paramore vet jag inte riktigt. Min musiksmak är ganska bred och jag lyssnar på och gillar allt möjligt, house, pop, rock, dubstep, electro mm.

5. Favoritfilm?
Hm, jag som gillar så mycket filmer! Hur ska jag kunna svara de på denna frågan? Självklart älskar jag Harry Potter-filmerna och Sagan om Ringen, jag gillar även Gladiator, Pirates of the Caribbean och många många fler. Jag lämnar den här frågan halvt obesvarad, för jag kan helt enkelt inte bestämma mig ^^

6. Kollar du på Glee? (hehe...)
Nej, tyvärr, det gör jag inte. Jag vet inte ens vad det är, eller jo, jag vet ju att det är en tv-serie, men jag vet inte vad den handlar om.

7. Favoritgodis?
Oj, riktigt svår fråga. Som den godisgris jag är måste jag meddela att detta är ett nära inpå omöjligt val för mig. Men jag skulle kunna berätta lite kort om vad som brukar hamna i min godispåse: Röda ferraribilar (ett måste!), nappar, svampar, choklad, Fox, Dumle, lakrits och en massa annat som jag inte tar upp nu. Men vid närmare eftertanke (alltså när jag tänker på hur stor mängd av de olika godissorterna jag brukar ha i påsen) är nog ferraribilar mitt favoritgodis, även fast jag gillar mycket annat också ;)

8. Den bok som du inte ens kan rekommendera till din värsta fiende?
Hm, nu får jag tänka till lite. Det finns inte alls så många böcker som jag tycker riktigt illa om, men jag gillar verkligen inte Vampire Diaries. Jag tycker inte om att säga att böcker är dåliga, men tyvärr så gör sig Vampire Diaries inte särskilt bra som bok. Tv-serien räcker gott och väl.
Någon annan bok kommer jag inte på för stunden, men jag är ganska säker på att det finns ett par till som jag tycker illa om, det gör det alltid.

9. Absoluta hatkaraktären i böcker?
Något som från början verkade vara svårt, men nu när jag tänker efter kommer jag faktiskt på en, Joffrey Baratheon... Är det ens någon som tycker att han är älskvärd? Han är helt igenom ond och älskar att se andra människor lida.




10. Den bok som du helst vill ska filmatiseras?
Åh, just nu vill jag verkligen att Jellicoe Road ska bli film! Läs min recension och förstå hur mycket jag tycker om den boken. Även En liten hattaffär på hörnet skulle jag vilja se som film, den skulle säkert bli jättemysig.

Jag hoppas att jag lyckas få upp nästa del imorgon, men det återstår att se. Som ni kanske har märkt har jag haft ganska fullt upp ett tag, och bloggen har fått lida lite och stått tom i lite mer än en vecka, jag vill i alla fall lyckas uppdatera en gång i veckan.

6 kommentarer:

  1. Håller helt med på ditt svar på fråga 9!
    Själv trodde jag inte att jag skulle hata någon mer än Umbridge, men där hade jag fel. Ugh...
    C;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är hemsk!! Visst ja, Umbridge, den förfärliga människan hatar jag ju som sjutton, fast jag hatar Joffrey mer... Maken till gräslig unge! :/

      Radera
  2. Älskar också Downton Abbey och Game of thrones, Paradise är också helt okej (jag läste precis boken).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara tv-serier! ^^ Åh, jag har också planerat att läsa boken :)

      Radera
  3. Håller med, Jellicoe Road borde verkligen bli film :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Den skulle göra sig riktigt bra på filmduken ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...