fredag 20 september 2013

Svar från frågestunden #2

Dags för fler frågor och svar från frågestunden!

11. Vilken bok i din bokhylla har den finaste bokryggen?
*Går och kollar i bokhyllan en lång stund* Jag gillar många av bokryggarna, men några utav mina favoriter är: Game of Thrones-boxen med de fyra första böckerna (de ser så snygga och färgglada ut när de står tillsammans i boxen), Unearthly av Cynthia Hand (den glittrar så fint och är dessutom lila, en av mina favoritfärger), Across the Universe av Beth Revis (jag älskar rymden!!). Det var bara några favoriter.

12. Vilken bokgenre (förutom ungdomsböcker) är din favorit?
Jag gillar de flesta stora genrerna, men jag har några favoriter. Fantasy är nog den jag gillar främst, majoriteten av mina favoritböcker är av genren fantasy. Tätt därefter kommer dystopier och romantik/paranormal romance.

13. Vad tycker du om att få recex?
Recex måste vara en av de bästa idéerna någonsin. Det räddar oss bokgalna bokbloggare från att helt och hållet hamna i en ekonomisk kris på grund av att vi köper för mycket böcker ;) Det är verkligen en strålande idé som gynnar bägge parter. Jag älskar att få recex, jag menar, vem vill inte få gratis böcker?

14. Du har väl varit på bokmässan förut? Hur mycket pengar bör man ha med sig ungefär?
Det stämmer, jag var där förra året och det var fantastiskt! En upplevelse jag aldrig kommer glömma, det ska bli roligt att åka dit i år igen :)
Tja, hur mycket pengar? Det beror på hur bok-och köpgalen man är ;) Förra året jag var där handlade jag böcker för drygt 1000 kr, och planerar att ta med mig minst lika mycket i år igen.

15. Vilken karaktär önskar du ibland att du var?
Är jag tråkig om jag svarar Hermione i Harry Potter? Men seriöst, Hermione är ju hur cool som helst. Hon gillar att läsa och är trollkarl! Hermione är även den karaktär jag brukar jämföra och likna/beskriva mig själv mest med, inte särskilt konstigt, de flesta av oss boktokar brukar ju göra det.

16. Team Edward eller Team Jacob?
Team Jacob!!

17. När du har läst en riktigt bra bok, dröjer du dig kvar i handlingen även om boken tar slut?
Ja, när jag har läst ut en bok brukar jag ofta tänka på vad jag har läst och fastnar lätt i tankarna.

18. Läser du vissa böcker flera gånger?
Det är klart! Om jag tycker om en bok riktigt mycket läser jag om den, ofta flera gånger. T.ex så har jag läst Harry Potter-serien tio gånger och Twilight sju. Jag älskar att läsa om böcker, den där känslan av att man åter får uppleva en bra bok.

19. Om du gör det, vilken bok har du läst flest gånger?
Harry Potter, helt klart! Jag tröttnar aldrig, det kanske till och med är dags för en omläsning snart igen?

20. Är det någon särskild som fick dig att börja läsa? Eller har du alltid läst mycket?
Bägge mina föräldrar har älskat att läsa så antagligen går det i blodet då både jag och mina två bröder älskar läsning, i synnerhet jag som ni kanske har märkt vid det här laget ;) Redan i mina tidiga år började mina föräldrar stötta mig att läsa. Jag har starka minnen från kvällar då jag satt med någon av mina föräldrar och läste, särskilt när min pappa för första gången läste Det blåser på månen för mig. Direkt efter att vi hade läst ut den läste vi om den. Vi läste om den flera gånger och efter ett tag ville jag själv läsa den. Så det är nog tack vare mina föräldrar som jag älskar att läsa så mycket.


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Såklart! Förstår inte att hon valde Edward istället för Jacob ^^

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...