måndag 4 november 2013

Månadssammanfattning: Oktober 2013


Lästa böcker:
67. Het av Åsa Anderberg Strollo, Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Inti Chaves Peres, Manne Forsberg, Martin Jern, Jenny Jägerfeld, Sara Ohlsson, Ingrid Olsson & Jessica Schiefauer
68. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
69. Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl & Kinna Gieth
70. Om himlen smälter av Hassan Loo Sattarvandi
71. I Heart You, You Haunt Me av Lisa Schroeder
72. Chasing Brooklyn av Lisa Schroeder
73. Holes av Louis Sachar
74. The Carrie Diaries av Candace Bushnell

Antal lästa böcker: 8 st
Antal omlästa böcker: 0 st
Antal lästa sidor: 2293 st
Bästa bok: Gillade de flesta, men särskilt dessa fyra: I Heart You, You Haunt Me, Chasing Brooklyn, Holes och The Carrie Diaries
Sämsta bok: Om himlen smälter

Engelska böcker: 3 st
Svenska böcker: 5 st

Tegelstenar (över 500 sidor eller mer): 0 st
Kortisar (runt 200 sidor eller mindre): 1 st

Vanliga böcker: 5 st
Seriealbum/grafiska noveller: 0 st
Noveller: 1 st
E-böcker: 0 st
Vers-böcker: 2 st

Antal köpta: 3 st
Antal recex: 1 st
Antal lånade: 3 st
Antal begagnade/bokbyte: 0 st
Tävlingsvinst: 0 st
Fått: 1 st

Antal recenserade böcker: 2

Mål till nästa månad: Jag ska fortsätta min kamp med recensionerna ^^ Min hög med recex ska minskas, lite fler engelska böcker ska läsas och jag ska försöka ta det ganska lugnt på målfronten och satsa mest på att färdigställa alla recensioner.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu till filmerna! Denna månad har det blivit mer tv-tittande än förra månaden.

Filmer:



Denna månad har jag sett på jättemånga filmer. Gone in 60 Seconds är en riktig klassiker, älskar den! Jackass går alltid hem, kan inte låta bli att skratta åt deras galna upptåg. Åhh, Monsters Inc, en av mina favoritfilmer ända sedan jag var liten. Angelina Jolie-filmen Salt har jag sett flera gånger, lika bra varje gång! Spiderman kan man aldrig få nog av ;) She's the Man, en film jag aldrig har hört talas om tidigare som jag kollade på tillsammans med ett gäng vänner, visade sig vara riktigt bra och rolig. HAHAH, Sune! Sune i Grekland var dock inte lika bra som de tidigare Sune-filmerna, men ändå riktigt rolig. Älskar Håkans replik: "Det här ska du få fan för" :D

Tv-serier:





Svenska Hollywoodfruar är som alltid lika underhållande att kolla på, Gunilla är verkligen ett mongo ^^ Montazamis med vänner började ju nyss och hittills har ett avsnitt gått, ska bli roligt att följa eftersom jag gillar Montazami mycket.
Vikings är något nytt som påminner mycket om Game of Thrones, så ni som gillar det borde veklingen ta en titt på Vikings. Det har helt klart blivit en ny favorit!

Vad har ni hittat på i oktober?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...