tisdag 31 december 2013

Semester

Jag har inte varit särskilt bloggaktiv på ett tag och anledningen till det är att jag har varit på semester! Jajemän, jag har varit i Afrika i ett litet land som heter Seychellerna och som endast består av öar (jag tror det rör sig omkring 115 öar eller något sådant). "Aha", tänker ni, "och var sjutton ligger det någonstans?" Jo, förstår ni, ni vet väl var Madagaskar ligger? Bra, Seychellerna ligger norr om Madagskar och är mycket mindre. Såhär ser det ut ungefär:



Typiskt Seychellerna. Det är verkligen rena rama paradiset, turkost vatten, stora vågor, kritvit sand, vackra palmer och natur, sköldpaddor, miljontals fina fiskar, fåglar, fladdermöss, ja, det och alla fartdårar, för de kör helt galet i Seychellerna.

Det är alltså där jag har hållit hus och spenderat julen, men nu är jag tillbaka i gamla Svedala igen och bloggandet börjar som vanligt igen med recensioner, IMB-inlägg, taggar, boknyheter etc.
Man kan säga att detta var julklappen jag och mina bröder fick av våra föräldrar så jag har tyvärr inte fått några böcker i år, men däremot fick jag en del pengar så jag planerar att göra en julklappsbeställning till mig själv på Adlibris eller The Bookdepository. Så ni får väldigt gärna tipsa om bra böcker ni tycker jag borde läsa.

På resan hade jag med mig fyra böcker; Matchad av Ally Condie, Ibland bara måste man av David Levithan, Unearthly av Cynthia Hand samt A Game of Thrones av George R.R. Martin. Dock fick jag inte mycket tid till läsning förutom på flyget, men inte ens då blev det mycket läst för jag satt och kollade på film hela tiden^^ Men två av böckerna blev utlästa, Matchad och Ibland bara måste man, och jag började i både Unearthly och GoT. Jag var mest sugen på GoT så därför var det den boken jag kom längst i, till drygt sida 300 och i Unearthly läste jag bara de första två kapitlena. Så de två böckerna lär troligtvis vara de första jag läser år 2014, vilket det blir om bara några få timmar.

Förhoppniingsvis kommer en tag innan tolvslaget då jag blev taggad av Mimmi att göra tagen 35 bokrelaterade frågor år 2013. Gott nytt år!


8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Gott nytt år själv! :)

      Radera
  2. Åh, vad härligt det ser ut. :) Gott nytt år!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah, det var det också, bästa semestern! ;) Tack, detsamma Petra!! :D

      Radera
  3. Oj guud vad fint det ser ut! :O Och gott nytt år til dig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja guud vad fint det VAR! ^^ Tackar, gott nytt år till dig med! :D

      Radera
  4. Gott nytt år!

    Hoppas att du har kul med Game of Thrones...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vera! Gott nytt år!! :)

      Hahah, det kan jag försäkra dig att jag har! :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...