torsdag 26 juni 2014

Sommartävling 2014

För drygt ett år sedan anordnade jag en sommartävling, och nu tycker jag att det är dags igen. Jag hoppas på att detta kan bli någon slags "tradition", att jag varje år håller i en sommartävling. Dessutom fyllde bloggen hela två år i april! Tyvärr var det under min bloggpaus då min lust att blogga var helt bortblåst, därför uppmärksammades det inte. Så, jag har bestämt mig för att arrangera en ny sommartävling och samtidigt passa på att fira bloggens två år i efterskott.

Precis som förra året kommer jag presentera en rad kluringar (fem stycken för att vara exakt) som ni ska klura ut. En ny kluring dyker upp varje helg, så ni har god tid på er att svara på kluringen under veckan. Den första kluringen presenteras nu i helgen, den 29:e juni, så håll ögonen öppna!


Tävlingsregler:

  1. Kommentera inlägget och säg att du är med och deltar. Jag vill att alla som är med och tävlar gör det, det fungerar som en startpunkt ungefär.
  2. Jag måste på något sätt kunna kontakta vinnarna, exempelvis genom en blogg eller mailadress, så skriv det i kommentaren.
  3. Tävlingen är öppen även för er som bor utomlands! :)
  4. Sedan måste du då och då svara på några kluringar för att kunna samla poäng, vilket du gör genom att kommentera inläggen till varje kluring. Kommentarerna hålls gömda under tävlingens gång.
  5. Tävlingen avslutas den 27:e juli (på min mammas födelsedag!^^) kl. 23:59 och därefter avslöjar jag vinnarna. Alltså, tävlingen pågår mellan den 26:e juni och den 27:e juli.
Priser och poängräkning:

1:a pris: Ett stort bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
2:a pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren
3:e pris: Ett litet bokpaket sponsrat av Rabén & Sjögren

Ett stort tack till Rabén & Sjögren som alltså sponsrar min tävling :)

Vinna gör man genom att samla ihop poäng från de olika kluringarna. Varje kluring ger 8 poäng. Om man berättar om tävlingen på sin blogg/Facebook/Instagram/Twitter kan man få 5 extrapoäng. Tänk på att skriva i kommentaren om ni har gjort det, länka gärna till det för att jag ska se tydligt. Jag heter Boklyckan på allt. För att få ytterligare 5 extrapoäng, gilla Boklyckan på Facebook eller följ på Instagram. Skriv även det i kommentaren.
Sammanlagt kan man alltså få 50 poäng, (40 klurighetspoäng+10 extrapoäng=50 poäng).

Länk till kluringar:
Kluring 1
Kluring 2
Kluring 3
Kluring 4
Kluring 5

Jag hoppas att jag fick med allt och att allt är klart för er, men det kvarstår några frågor kan ni antingen kommenter eller maila mig (albali[at]live.se).

Lycka till!



30 kommentarer:

  1. Jag är absolut med! Har skrivit på min blogg: http://laslampan.blogspot.se/2014/06/sommartavling-hos-boklyckan-igen.html
    även om det inte hjälper så mycket xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt Aston! :D Jodå, tusen tack! ;) 5 extrapoäng till dig.

      Radera
  2. Jag vill jätte-gärna vara med ;3 Jag kommer att berätta om tävlingen på instagram nu (kommer även skriva om den på min blogg lite senare(bara för att xD)). Jag följer ju redan bloggen på instagram (eftersom jag inte har Facebook så blir det inget med det xD. Super roligt att du ska ha en sommartävling :D Ska bli super roligt!~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! :) Okej, du har inte gjort det än, men meddela mig på något sätt när du har gjort det. Yes, det vet jag, fem poäng där. Härligt! :D

      Radera
  3. Grattis i efterskott och kul med en tävling! Jag är givetvis gärna med och deltar i tävlingen. Har skrivit om den här: https://twitter.com/Boktycke/status/482242855558467585
    Jag följer redan Boklyckan på Facebook från tidigare. Heter Anna C ifall du inte hittar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Toppen :) 10 extrapoäng till dig.

      Radera
  4. Oj vad roligt! (Vann ju förra året, så antagligen händer det inte två gånger, men man kan ju försöka! ;D) Jag följer dig redan på instagram och facebook ... här har jag delat: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2014/06/tva-ganger-tavlingar-varst-vad-det-ska.html Och det här kan jag ju inte glömma att skriva: jag är jättegärna med och tävlar! Och väldigt roligt att du är "tillbaks" igen. :D Det är du väl? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det uppskattas! Man kan ju alltid hoppas, lycka till! Eftersom du vann förra gången måste det ju betyda att du är "skill" på det här, haha ;)
      Yes, det vet jag. Tackar, det har jag kollat, tack för de fina orden förresten :)
      Hahah, roligt att du tycker det, det jag gör jag med! Visst är jag tillbaka! Det är i alla fall vad jag hoppas på :D
      10 extrapoäng till dig :)

      Radera
  5. Grattis i efterskott! :) Jag är gärna med i tävlingen. Har skrivit om tävlingen på twitter: https://twitter.com/Loveliciouzz/status/482613343317147648,
    Följer även Boklyckan på Facebook sedan tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida! :) Härligt, 10 extrapoäng till dig.

      Radera
  6. Jag vill vara med =) Följer dig redan på Instagram (Nehlia) och tipsade just om tävlingen där. Taggade dig =)

    http://nehliasbokhylla.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj! :) Jupp, 10 extrapoäng till dig =)

      Radera
  7. Hej!
    Jag vill givetvis vara med och tävla. Gillar redan din sida på facebook och har delat tävlingen också: https://www.facebook.com/MariGadell/posts/10152290512008218

    m_gadell@hotmail.com
    Mari G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej! Super, jag kan tyvärr inte se din delning, så jag kan dessvärre inte ge dig några poäng för det. Den är antagligen inställd på endast vänner. Om du gör själva delningen offentlig skulle det nog kunna funka.

      Radera
  8. Jag är gärna med och tävlar. Jag har berättat om tävlingen på instagram och följer redan boklyckan på facebook och instagram.
    Emilia Sjögren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! 10 extrapoäng till dig :)

      Radera
  9. Hej! Jag vill vara med! Följer dig på Instagram och twitter, gillar dig på facebook och har skrivit om tävlingen på twitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt Ebba! :D Yes box, 10 extrapoäng till dig :)

      Radera
  10. Jag är med! :D Jag följer dig redan på instagram som Guldpengen :)

    // Miranda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superskoj! :D Jajemän, 5 extrapoäng till dig :)

      Radera
  11. Jag är med! Jag har inte direkt en verksam blogg, men jag ska lägga upp bilder på böcker i sommar åt en vän. Ska göra ett inlägg om tävlingen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Har inte hört av dig på ett tag, har du slutat blogga? Vad bra, 5 extrapoäng till dig! :)

      Radera
  12. Åh, vilken rolig tävling. Såklart jag vill vara med! :)
    Gillar och delar tävlingen på facebook under mitt namn Irene Helmersson.
    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, alltid kul med nya ansikten! Kul att höra :)
      Yes, det har jag sett. 10 extrapoäng till dig.

      Radera
  13. vilken rolig tävling! =)
    Jag är gärna med och tävlar, har gillat din FB-sida och skrivit om tävlingen på bloggen: http://booktwin.blogspot.se/2014/07/tips-om-tavling.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du är med i år igen :)
      10 extrapoäng till dig.

      Radera
  14. Jag är gärna med i din tävling! Det låter verkligen roligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Kul att du är med i år igen du också :)

      Radera
  15. hej! jag är med och tävlar såhär nästsista dagen haha. har gillat dig på fb, länkat dig på min blogg ( http://johanssonelinaa.blogg.se/2014/july/sommartavling.html#comment ) och följer dig på instagram också :)
    antar att jag skriver svaren vad jag tror alla kluringar är på respektive kluring-inlägg? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad skoj, det är alltid välkommet! :) 10 extrapoäng till dig. Yes box, det stämmer :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...