måndag 21 juli 2014

Sommartävlingen: 4:e kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!

Hm, skumt. Jag tidsinställde det här inlägget så att det skulle publiceras igår eftermiddag. Var upptagen igår så jag tänkte att det var enklast att jag gjorde på det viset. Men tydligen har något gått snett, för inlägget publicerades aldrig...uppenbarligen. Knas ^^ Jaja, ni får det idag i alla fall. Nästa vecka serveras kluringen under fredagen och det gäller att vara snabb och svara, för på söndag är det nämligen dags att avsluta tävlingen kl. 23:59, så ni måste alltså svara på kluringarna innan dess. Och jag hoppas att den femte kluringen inte är för svår och inte heller för lätt. Och jag hoppas att mina färdigheter inom det inte är allt för dåliga, hehe. Mer än så säger jag inte, men på Boklyckans instagram kommer det troligtvis dyka upp en liten ledtråd om det. Ni får se! Lycka till!

Vi har redan kommit till det fjärde tävlingsmomentet, tiden har gått snabbt, i alla fall ur mitt tycke. Tävlingen slutar ju snart! Hur som helst, kluringen går ut på att ni ska lista ut vilka böcker dessa ryggar tillhör. Jag söker titel samt författarnamn.

(Titel + författarnamn x 8 (1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1) = 8p)




Och som vanligt nu när tävlingens slut närmar sig, här är en lista jag har skrapat ihop. Det är en lista över vilka kluringar ni deltagare har gjort och inte gjort i nuläget. Detta gör jag för att ni ska ha bättre koll på vilka kluringar ni behöver göra innan tävlingen avslutas. Hoppas det kan vara till hjälp! Det överstrukna är det ni har gjort den vanliga texten/siffrorna är alltså de kluringar ni har kvar att göra.

Senast uppdaterad: 26/7 kl. 09:50

Aston - Läslampan = 1 2 3 4 5
Jennelie - Jennelies = 1 2 3 4 5
Anna - Boktycke = 1 2 3 4 5
Elvira - The World I Live In = 1 2 3 4 5
Frida - Booklovin = 1 2 3 4 5
Nehlia - Nehlias bokhylla = 1 2 3 4 5
Mari = 1 2 3 4 5
Emilia = 1 2 3 4 5
Ebba - Vitgulstrumpa = 1 2 3 4 5
Mirran - The Book Explorer = 1 2 3 4 5
Maja - Flying Misa = 1 2 3 4 5
Irene = 1 2 3 4 5
Rebecca A - Booktwin = 1 2 3 4 5
Rebecca R - Bokintresse = 1 2 3 4 5

Länkar:
Kluring 1
Kluring 2
Kluring 3
Kluring 4
Kluring 5

Jag vet inte om jag kommer uppdatera det här efter hand, men jag ska försöka att hinna med det.


19 kommentarer:

  1. Svar: Inte helt säker än, men tror det! Vill i alla fall verkligen åka dit i år, nu när blogglusten och allt verkar vara tillbaka xD

    Låter bra~ Du kaaaanske blir besviken när du kommer till fjärde delen dock... Jag bara varnar! xDD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Då måste vi ordna så vi åker dit samma dag, som första gången ;)

      Hmm, let's not hope so, hittills har jag i alla fall gillat ^^

      Radera
  2. 1. Den bistra sanningen av Jeff Kinney
    2. Blunda och Hoppa av Sarah Dessen
    3. ???
    4. Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries av Candace Bushnell
    6. Across the Universe av Beth Revis
    7. Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen
    8. Själlös av Gail Carriger

    SvaraRadera
  3. 1. Dagbok för alla mina fans: Den bistra sanningen av Jeff Kinney
    2. Blunda och hoppa av Sarah Dessen
    3. Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
    4. Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
    5. The Carrie Diaries av Candace Bushnell
    6. Across the universe av Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då av Sarah Dessen
    8. Själlös av Gail Carriger

    SvaraRadera
  4. Jätterolig tävling!
    Jag har svarat på alla kluringar hittills, men det verkar som om du bara fått den första av mig. Det kanske har blivit något fel så att du inte sett det. Ska jag göra om dom kluringarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maja! :)
      Hm, jag har i alla fall fått alla svar nu ^^

      Radera
  5. 1. Den bistra sanningen av Jeff Kinney
    2. Blunda och hoppa av Sarah Dessen
    3. Strimmor av hopp av Ruta Sepetys
    4. Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries av Candace Bushnell
    6. Across the Universe av Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då av Sarah Dessen
    8. Själlös av Gail Carriger

    SvaraRadera
  6. "Dagbok för alla mina fans - Den bistra sanningen" av Jeff Kinney
    "Blunda och hoppa" av Sarah Dessen
    Tredje bokomslaget - vet ej
    "Nyckeln" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    "The Carrie Diaries" av Candace Bushnell
    "Across the universe" av Beth Revis
    "Du glömde säga hej då" av Sarah Dessen
    "Parasol Protectorate - Soulless" av Gail Carriger

    SvaraRadera
  7. Jag har redan svarat på denna fråga men på en bild skrev jag "vet ej", om det är okej skulle jag vilja ändra det tillboktiteln "Forbidden" av Tabitha Suzuma

    Det var tredje boken på den första bilden

    SvaraRadera
  8. Den bistra sanningen - Jeff Kinney
    Blunda och hoppa - Sarah Dessen
    Strimmor av hopp - Ruta Sepetys
    Nyckeln - Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
    The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    Across the universe - Beth Revis
    Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
    Själlös - Gail Carringer

    SvaraRadera
  9. Här är mina svar till den fjärde kluringen ^_^
    BILD 1
    Bok 1: Dagbok för alla mina fans - Den bistra sanningen / Jeff Kinney
    Bok 2: Blunda och hoppa / Sarah Dessen
    Bok 3: ~
    Bok 4: Nyckeln / Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg

    BILD 2
    Bok 1: The Carrie Diaries / Candace Bushnell
    Bok 2: Across the Universe / Beth Revis
    Bok 3: Du glömde säga hej då / Sarah Dessen
    Bok 4: Själlös / Gail Carriger

    SvaraRadera
  10. Jag listar böckerna uppifrån och ner:
    1: Dagbok för alla mina fans Den bistra sanningen - Jeff Kinney
    2: -
    3: -
    4: Cirkeln - Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
    5: The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    6: Across the Universe - Beth Revis
    7: -
    8: Hemlös - Gail Carriger

    SvaraRadera
  11. 1. Dagbok till alla mina fans - Den Bistra Sanningen - Jeff Kinney
    2. Blunda och hoppa - Sarah Dessen
    3. -
    4. Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    6. Across the Universe - Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då - Sarah Dessen
    8. Själlös - Gail Carriger

    SvaraRadera
  12. 1. Diary of a Wimpy Kid: The Ugly Truth - Jeff Kinney
    2. Blunda och Hoppa - Sarah Dessen
    3. Between Shades of Gray - Ruta Sepetys
    4. Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    6. Across the Universe - Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då - Sarah Dessen
    8. Soulless - Gail Carriger

    SvaraRadera
  13. Nu kommer Kluring 4:as svar.
    Bild 1:Dagbok För Alla Mina Fans Den Bistra Sanningen//Jeff KInney, Blunda och Hoppa//Sarah Dessen,*och Nyckeln//Sara Bergmark Elfgren & Mats Strindberg
    Bild 2:The Carrie Diaries//Candace Bushnell, Across The Universe//Beth Revis, Du Glömde Säga Hejdå//Sarah Dessen och Själlös//Gail Carriger
    Emilia Sjögren

    SvaraRadera
  14. Den understa på översta bilden är Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Boken över är Strimmor av hopp av Ruta Sepeteys

    SvaraRadera
  15. Vet knappt vilka jag har svarat på =/

    1. Dagbok till alla mina fans - Den Bistra Sanningen - Jeff Kinney
    2. Blunda och hoppa - Sarah Dessen
    3.
    4. Nyckeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    6. Across the Universe - Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då - Sarah Dessen
    8. Själlös - Gail Carriger

    SvaraRadera
  16. 1. Dagbok för alla mina fans - Den bistra sanningen, av Jeff Kinney
    2. Blunda och hoppa, av Sarah Dessen
    3. Kejsaren av Nihon-Ja, av John Flanagan
    4. Nyckeln, av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
    5. The Carrie Diaries, av Candace Bushnell
    6. Across the Universe, av Beth Revis
    7. Du glömde säga hej då, av Sarah Dessen
    8. Själlös, av Gail Carriger

    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  17. Cassandra Clarke - city of bones
    sarah dessen - blunda och hoppa
    sarah dessen - du glömde säga hejdå
    cirkeln, eld eller nyckeln av mats strandberg och sara bergmark Elfgren

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...