fredag 25 juli 2014

Sommartävlingen: 5:e kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!

Det är redan dags för den femte och sista kluringen! Tycker att tiden i princip har flugit iväg. Den sista kluringen går ut på att jag har själv målat/skissat/tecknat (kalla det vad du vill) fyra kvinnliga karaktärer ur fyra olika böcker som har blivit film eller tv-serie. Er uppgift är att klura att vilka dessa fyra karaktärer är och vilka böcker de kommer från. Alltså, jag söker karaktärsnamn och boktitel. Är dock lite missnöjd med bild nummer fyra, men jag gjorde den under stress. Jag hoppas att den här kluringen är lite svårare än dem andra, för det känns som om de tidigare har varit lite för lätta. Tycker ändå att den blev för lätt, med tanke på vilka karaktärer jag valde... I alla fall, lycka till!

(Karaktärsnamn + boktitel x 4 (2 + 2 + 2 + 2) = 8 p)


Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Vinnaren avslöjas förhoppningsvis på måndag, men jag åker till Stockholm då så jag vet inte. Och på tisdag ska på Harry Potter: The Exhibition, så det kan hända att det blir på onsdag istället, vilket det troligtvis blir.

Uppdatering: Jag har uppdaterat listan över vilka kluringar alla har gjort! Och om någon är nyfiken och vill veta hur man ligger till, släng iväg ett mejl till mig!


21 kommentarer:

  1. 1. Daenerys Targaryen - A Game of Thrones
    2. Bella Swan - Twilight
    3. Katniss Everdeen - The Hungergames
    4. Hermione Granger - Harry Potter

    Snyggt tecknat! :)

    SvaraRadera
  2. Daenerys, Bella, Katniss, Hermione. Verkligen coolt att du kan rita så man ser vem det är! (Är dock inte med och tävlar, vill bara berömma dina bilder)

    SvaraRadera
  3. Fin blogg! Jag var på Harry Potter: The Exhibition för några dagar sedan och jag tycker att det var jättekul och intressant. Hoppas att du skriver lite om vad du tyckte sedan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, vad roligt, ser verkligen fram emot det. Ja, det kan jag göra :)

      Radera
  4. Riktigt snygga bilder!!!!

    1.Daenerys Targaryen - A Game of Thrones
    2. Bella Swan - Twilight
    3. Katniss Everdeen - The Hunger Games
    4. Hermione Granger - Harry Potter och de vises sten

    SvaraRadera
  5. Denna var lite klurig. En chansade jag på och den första har jag ingen aning om. Måste ha missat den :P

    1.
    2. Isabella Swan/Cullen från Twilight
    3. Annabeth Chase från Percy Jackson
    4. Hermione Granger från Harry Potter-böckerna

    SvaraRadera
  6. Som sagt är jag säker på om jag har svarat på alla kluringarna. Skulle du kunna kika det så jag inte missar någon? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu har du svarat på alla :) =)

      Radera
  7. Wow, du ritar så fint!! :D

    SvaraRadera
  8. 1. Daenerys Targaryen från bokserien Sagan om is och eld
    2. Clarissa "Clary" Fray från bokserien The Mortal Instruments
    3. Katniss Everdeen från bokserien Hungerspelen
    4. Hermione Granger från bokserien Harry Potter

    irene.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  9. Okej här kommer mina svar på den sista kluringen ^_^

    Bild 1:Daenerys Targaryen - Game of Thrones

    Bild 2: Isabella Swan - Twilight

    Bild 3: Katniss Everdeen - The Hunger Games

    Bild 4: Hermione Granger - Harry Potter

    SvaraRadera
  10. vad duktig du är på att rita!!
    1. daenery targaryen - the game of thrones-serien
    2. bella swan - twilight-serien
    3. katniss everdeen - hunger games-serien
    4. hermione granger - harry potter-serien

    SvaraRadera
  11. Bild 1: Vet ej
    Bild 2: Bella Swan från "Twilight"
    Bid 3: Katniss Everdeen från "Hungerspelen"
    Bild 4: Hermione Granger från "Harry Potter"

    SvaraRadera
  12. 1. Daenerys Targaryen från Game of Thrones
    2. Bella Swan från Twilight saga
    3. Katniss Everdeen från Hunger Games
    4. Hermione Granger från Harry Potter böckerna

    Du ritar jätte fint föresten!! =D

    SvaraRadera
  13. 1: Liesel - Boktjuven
    2: Jag vet inte men jag gissar på: Beatrice "Tris" - Divergent
    3: Katniss Everdeen - Hungergames/Hungerspelen
    4: Hermione Granger - Harry Potter

    SvaraRadera
  14. 1. Daenerys i A Game of Thrones
    2. ?
    3. Katniss i The Hunger Games
    4. Hermione från Harry Potter

    SvaraRadera
  15. Jag måste bara säga att du ritar jättebra!!!
    Jag ska till Harry Potter Exhibition i Augusti, jag hoppas att du kommer tycka att det är kul.
    Men här kommer svaren på kluring 5:
    Bild 1:Daenerys Targaryen//A Game of Thrones
    Bild 2:Isabella 'Bella' Swan/Cullen//Twilight
    Bild 3:Katniss Everdeen//The Hunger Games/Hungerspelen
    Bild 4:Hermione Granger//Harry Potter
    Emilia Sjögren

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...