tisdag 28 april 2015

Top Ten Books Which Feature Characters Who...

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina top tio favoriter inom ett valt tema.



Veckans tema är: Ten Books Which Feature Characters Who... och sedan får man själv välja vad för slags karaktärer man vill lista. Jag bestämde mig för temat Ten Books Which Feature Female Kick-ass Characters. Jag velade ett tag om vilka karaktärer jag skulle ha med och vilka karaktärer jag inte skulle ha med, men i slutändan fick det bli såhär. Jag är fortfarande lite tveksam. Det känns som att jag har glömt bort någon jag absolut borde ha haft med?! Jaja, utan inbördes ordning:

10. Clary Fray från The Mortal Instruments
9. Daenerys Targaryen från A Game of Thrones
8. Bellatrix Lestrange från Harry Potter



7. Karou från Mörk ängel
6. Tris Prior från Divergent
5. Katsa från Tankeläsaren



4. Arya Stark från A Game of Thrones
3. Katniss Everdeen från The Hunger Games
2. Hermione Granger från Harry Potter




1. Celaena Sardothien från Throne of Glass



4 kommentarer:

  1. Finns ju faktiskt många kvinnliga karaktärer som är riktigt kick-ass, när man tänker efter ... och alla säger att det finns för många "veka"/svaga kvinnor i litteraturen?! Okej ja, kanske, men har ju faktiskt blivit bättring på det! :) Alltså ÅÅÅÅ vill läsa Throne of Glass!!! Känns som om alla läst, ALLA skriver om hur kick-ass Celaena är ... vill ju ocksååå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det finns det ju faktiskt...haha, ja, hur tänker de då? ;) Det har faktiskt blivit bättre med det på sistone, riktigt roligt! Så typiskt bara att jag hade så himla svårt att komma på kvinnliga kick-ass karaktärer just nu.. xD Throne of Glass är sååå bra!! Måste verkligen klicka hem fortsättningen snarast ;D

      Radera
  2. Känner verkligen att jag måste läsa Sarah J. Maas serie, jag också! Gillar också att Hermione får vara med som kick-ass eftersom hon inte är lika traditionellt bad ass, utan mer smart. Det är ju lika coolt, egentligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde du absolut! Första boken är hur bra som helst :) Men eller hur!? Jag håller verkligen med dig! :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...