onsdag 1 juli 2015

Gissa var jag har varit...

I tisdags förra veckan satte jag mig på ett flygplan på Landvetter, lämnade vackra Sverige bakom mig och drog utomlands i några dagar. Vart åkte jag då? Jo, jag åkte nämligen till London. Ni har säkert inte märkt min frånvaro eftersom jag lyckades fixa några tidsinställda inlägg under veckan, men utomlands har jag i alla fall varit. Jag åkte dit i sällskap av min mormor då resan var en födelsedagspresent från henne. Since You've Been Gone fick följa med och hålla mig sällskap under resan. Även om flygresan bara var två timmar lång så lyckades jag läsa ut boken på de drygt fyra timmarna vi reste dit och tillbaka och under lite småläsning på kvällarna, men jag var oftast för trött för att orka läsa mycket då. Så förhoppningsvis dyker det upp en recension snart!

London var underbart! Min mamma har varit där flera gånger, bl.a jobbat och bott där, och pratar alltid så gott om staden. Nu äntligen förstår jag varför hon älskar den så, haha. Alla var så trevliga och vänliga där och ville mer än gärna hjälpa om de kunde, i alla fall de jag träffade. Det finns så mycket roligt att titta på och jag älskar de röda telefonkioskerna och tvåvåningsbussarna. Vänstertrafiken är lite förvirrande däremot, haha. Ni som följer mig på min privata instagram, vilket jag vet att en del av er gör, har säkert sett några bilder därifrån.

Jag besökte bl.a de stora välkända ställena såsom Buckingham Palace, London Eye, Big Ben, Tower Bridge och mycket annat och självklart provade jag på äkta engelsk Afternoon Tea. Det var riktigt smaskens! Fish and chips åt jag också, vilket absolut var ett måste. Höjdpunkten på resan var utan tvekan Warner Bros. Studio Tour London - The Making of Harry Potter! För ja, dit åkte jag också på en visit. Det var helt fantastiskt och underbart och alldeles magiskt. Vilken upplevelse! Det kändes som att jag hoppade in Harry Potter-världen och var där. Jag gör gärna om det inom en snar framtid. Jag gör gärna om hela resan för den delen! Har lyckats övertala mamma (vilket inte tog lång tid alls, haha) om att vi ska åka dit snart igen. Nu undrar jag om ni skulle vilja att jag skrev ett inlägg om min London-resa, visade lite bilder eller en video? Låter det bra?



5 kommentarer:

  1. ÅÅåhhhhh var där för några år sedan och vill så gärna dit igen!
    Har absolut inget emot att se mer bilder/videos från när du var där ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som nyss var där vill också dit igen! ;p
      Ska fixa ett inlägg med lite sådant då :)

      Radera
  2. Vill gärna se mer från din London-resa! Fantastisk stad! Jag var där 2012 och vi kommer åka dit nu igen nästa år.
    Ha det gött! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig varit i London, så jag har inget emot ett inlägg! :D Det skulle även vara kul med en video, som du sa! //kram!

    SvaraRadera
  4. Va roligt! Vill också dit ju!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...