måndag 20 juli 2015

Läs-a-lot sommar 2015: sammanfattning

Hejsan allihopa! Jag tänkte göra en snabb sammanfattning av förra veckans Läs-a-lot som jag deltog i, eller förr förra blir det väl. För ja, jag är lite efter, men bättre sent än aldrig. Först och främst måste jag säga att det var jätteroligt att vara med. Det var faktiskt min första Läs-a-lot, och jag håller tummarna för att det blir fler. Här nere ser ni min tänkta TBR för Läs-a-lot:en. Lyckades läsa ut både The DUFF och The One, och hann komma en bra bit i Amy and Roger's Epic Detour.


Antal lästa sidor: 903
Genomsnittligt antal lästa sidor per dag: 129
Antal avslutade böcker: 2

Mina mål var:
- Läsa ut minst två böcker
- Läsa minst 75 sidor per dag

Ja, det ser ut som att jag klarade alla mål och är därför ganska nöjd med veckan. Särskilt med tanke på att jag jobbade varje dag och inte hade mycket tid över till just läsning. Därför hann jag inte heller skriva dagliga uppdateringar om hur jag låg till i Läs-a-lot:en. Hade ju fullt upp med att läsa den lediga tid jag hade, haha. Med andra ord, inte det bästa valet av vecka för Läs-a-lot för min del.

Jag vill avsluta inlägget med att tacka Nelly och Elin för en väldigt trevlig vecka. Det har varit jätteroligt att delta i Läs-a-lot:en och även att följa de övriga deltagarna under veckan. Dessutom har jag haft en anledning till att läsa extra mycket utan att resten av familjen ska störa en stup i kvarten, även fast de självklart har gjort det lite då och då. De kan ju inte låta bli. Hur som helst, tack för en härlig Läs-a-lot och ha en fortsatt trevlig kväll (läs natt)!


9 kommentarer:

  1. Hej Alba! Jag ska på bokmässan i höst, för första gången och jag undrar om du vet ifall det ska komma några YA-författare dit? Undrar också om hur utbudet av engelska YA-böcker är, bra eller dåligt? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laini Taylor (författaren av Daughter of Smoke & Bone/Mörk ängel) kommer vara där på lördagen, tror jag. Hon är helt awesome. Utbudet på engelsk YA, i alla fall 2013, var inte jättebra, men det fanns. Du måste däremot leta efter det. Jag hittade bara ett ställe där dom sålde YA böcker på engelska.

      Radera
    2. Hejhej! Vad roligt. Än så länge har jag inte jättemycket koll på programmen de har satt upp för årets bokmässa, men har snart tänkt sätta mig ner och planera mina dagar där. Ett tips är att gå in och kolla på Bokmässans hemsida och programmen. Där hittar du allt som händer, var, när och hur. Funkar jättebra! Men, som Maja skriver, jag har för mig att Laini Taylor ska vara där under lördagen. Engelsk YA finns på ett flertal olika ställen, men det är inte jättebra. Däremot så blir det mer och mer för varje år, men förra året var det i alla fall inte något stort utbud. Det finns på några av montrarna, som t.ex The English Bookshop, Science Fiction bokhandeln och några fler ställen. Hoppas du får en trevlig Bokmässa! :)

      Radera
  2. Bra jobbat Alba! Kul att du var med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detsamma!! Kul att ni anordnade det :D

      Radera
  3. Svar: Gud vad kul! Har du några tips? Vi måste ju absolut ses! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Tänkte skriva ett inlägg inför Bokmässan, med bland annat lite tips, så håll ögonen öppna för det. Absolut! :)

      Radera
  4. Så roligt! Ska du delta i BookTube-A-Thon i år? Det håller på under veckan som börjar den 3 augusti och man får sju utmaningar (t.ex. läs en bok med något blått på omslaget eller läs ut en bok utan att släppa den) och det är jätteroligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar sådana här bokevent! Nej, tyvärr inte. Det är just den veckan jag åker till Spanien med mina kusiner, och jag tvivlar på att jag kommer få så mycket tid till att läsa. Tråkigt, hade gärna varit med annars! :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...