söndag 19 juli 2015

Sommartävlingen: Femte kluringen

Ojojoj, det är redan dags för den femte och sista kluringen i årets sommartävling. Er uppgift har jag den här gången delat upp i två delar. Vi börjar med den första som går ut på att ni ska lista ut vilka böcker dessa baksidor tillhör. Jag söker titel på boken samt karaktärsnamn, precis som på förra kluringen.

(Titel + karaktärsnamn (1+1+1+1) = 4p)

Bild 1 och 2
Bild 3 och 4

Och till sist ska ni flytta om bokstäverna här nedan och hitta författarna. Ni får ett poäng för varje rätt här också! Lycka till!

5. Obainrw Lelwor
6. Ahsar Sedsen
7. Urnela Veloir
8. Ganmor Notsam

Läs mer om tävlingen och tävlingsregler här!

Förresten, tävlingen slutar på lördag kl. 23:59, så om ni inte har svarat på alla kluringar se till att göra det innan dess. Om ni vill kan jag under veckan göra en uppdaterad lista över vilka kluringar ni deltagare gjort och inte gjort. Dessutom vet jag inte om jag kommer ha möjlighet att annonsera vinnaren den helgen eftersom jag ska bort ett par dagar. Vi får se hur det blir med det!


22 kommentarer:

  1. 1. Throne of Glass - Celaena Sardothien
    2. The Raven boys - Blue Sargent, Gansey
    3. The Carrie Diaries - Carrie Bradshaw
    4. Frost - Grace, Sam
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  2. Jag tror du blandat ihop "författarnamn" och "karaktärsnamn". Det står att man ska ge titel och karaktärsnamn för full pott. Jag var inte säker på vad det betydde, så jag lade till namnet på huvudkaraktären i varje bok.

    1. Throne of Glass av Sarah J. Maas (Celaena Sardorthien)
    2. The Raven Boys av Maggie Stiefvater (Blue Sargent)
    3. The Carrie Diaries av Candace Bushnell (Carrie Bradshaw)
    4. Frost av Maggie Stiefvater (Grace Brisbane)
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har också en tävling på min blogg om du skulle vilja vara med :)

    http://minfantasyvarld.blogspot.se/2015/07/tavling.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt! Det är alltid skoj med tävlingar. Tyvärr äger jag redan boken du lottar ut, men annars hade jag gärna varit med och deltagit :)

      Kul att du hittat hit och kommenterat. Har aldrig varit inne på din blogg förut, men ska absolut kika in där :)

      Radera
  4. Hej!
    Driver bokbloggen circusandbooksforever.blogspot.se .
    Skulle du vilja länka mig så länkar jag dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej! Superskoj att du hittade hit. Visst kan vi göra ett länkbyte :)

      Radera
    2. Vad kul! Du finns nu länkad hos mig :) http://circusandbooksforever.blogspot.se/p/lankar.html

      Radera
  5. Hej!
    Här kommer mina svar på de sista kluringarna.
    Det kanske kan vara bra med en lista på vilka kluringar var och en gjort så att man inte har missat något.

    1. Throne of glass - Celaena
    2. The Raven Boys - Blue
    3. The Carrie Diaries – Carrie Bradshaw
    4. Frost – Grace & Sam
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    /Mari Gadell

    SvaraRadera
  6. 1. Celaena, throne of glass
    2. The Raven boys, Blue
    3. The Carrie diaries, Carrie
    4. Frost, Grace

    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    De sista två var kluriga tog evighet för mig att lista ut!

    SvaraRadera
  7. 1. throne of glass, celaena sardothien
    2.the raven boys, Blue
    3. the carrie diaries, carrie bradshaw
    4. frost. Grace och sam

    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah dessen
    7.
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  8. Bild 1: Throne of Glass av Sarah J. Maas, huvudkaraktär: Celaena Sardothien
    Bild 2: The Raven Boys av Maggie Stiefvater, huvudkaraktär: Blue Sargent
    Bild 3: The Carrie Diaries av Candace Bushnell, huvudkaraktär: Carrie Bradshaw
    Bild 4: Frost av Maggie Stiefvater, huvudkaraktärer: Sam och Grace
    5: Rainbow Rowell
    6: Sarah Dessen
    7: Lauren Oliver
    8: Morgan Matson

    SvaraRadera
  9. 1. Throne of glass, Celaena Sardothien
    2. The raven boys, Blue Sargent
    3. The Carrie Diaries, Carrie Bradshaw
    4. Frost, Grace/Sam

    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  10. 1. Throne of glass och Celaena Sardothien heter hon kanske?
    2. The racen Boys och huvudkaraktären är Blue, Gansey, Ronan, Noah och Adam är typ huvudkaraktären
    3. The Carrie Diaries och Carrie Bradshaw
    4. Frost och Grace och Sam
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Mats
    :)

    SvaraRadera
  11. Morgan MATSON menar jag förstås!

    SvaraRadera
  12. Hej, jag vet inte om mina svar skickades iväg, så jag skickar igen för säkerhets skull :)
    1. Throne of Glass av Sarah J Maas. Huvudpersonen heter Celaena Sardothien.
    2. The Raven Boys av Maggie Stiefvater. Huvudpersonen heter Blue Sargent.
    3. The Carrie Diaries av Candace Bushnell. Huvudpersonen heter Carrie Bradshaw .
    4. Frost av Maggie Stiefvater. Huvudpersonen heter Grace Brisbane.

    5. Rainbow Rowell.
    6. Sarah Dessen.
    7. Lauren Oliver.
    8. Morgan Matson.
    /Laura

    SvaraRadera
  13. Hej Alba!! Hannah här! (är ej inloggad via gmail nu, så du vet)

    Jag vill gärna att du gör en uppdatera lista, för man vet ju aldrig om alla konmentarer kommer Fram och så. Sen så är det kul att veta hur alla andra ligger till ;)

    SvaraRadera
  14. Hej, mina svar:
    1.Throne of glass, huvudperson: Celaena
    2. Raven boys, huvudperson: Blue
    3. The Carrie diaries, huvudperson: Carrie
    4. Frost, huvudpersoner: Grace och Sam

    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  15. Mina svar:
    1 Throne of glass - Celaena Sardothien
    2 The raven boys - Blue Sargent
    3 The Carrie Diaries - Carrie Bradshaw
    4 Frost - Grace Brisbane

    5 Rainbow Rowell
    6 Sarah Dessen
    7 Lauren Oliver
    8 Morgan Matson

    //Hannah
    Drawreadandtakeaphoto

    SvaraRadera
  16. Kluring 5
    1. Throne of glass // Sarah J Mass
    2. The Raven Boys // Maggie Stiefwater
    3. The Carrie Diaries // Candace Bushnell
    4. Frost // Maggie Stiefwater
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  17. Måste först och främst säga tack för att du anordnat den här tävlingen! Det har varit jättekul att få vara med, och varje veckas kluringar har varit rolig och verklige klurig! Lite synd att det här är sista kluringen faktiskt. Men här kommer i alla fall mina svar:

    1. Throne of Glass: Celeana
    2. The raven boys: Blue
    3. The Carrie Daires: Carrie Bradshaw
    4. Frost: Grace
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera
  18. 1. Throne of Glass - Sarah J Maas
    2. The Raven boys - Maggie Stiefvater
    3. The Carrie Diaries - Candace Bushnell
    4. Frost - Maggie Stiefvater
    5. Rainbow Rowell
    6. Sarah Dessen
    7. Lauren Oliver
    8. Morgan Matson

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...