söndag 12 juli 2015

Sommartävlingen: Fjärde kluringen

Då var det äntligen dags för den fjärde kluringen av totalt fem. Ja, det har gått fort vill jag lova. Nu är det inte långt kvar tills tävlingen blir avgjord. Den här gången är er uppgift är att klura ut vilken bok respektive bokomslag tillhör. Jag har försökt blanda både svåra och lätta bokomslag. Hoppas att ingen får full pott, höhö ;)

(Titel + namn på huvudperson/er utom bok nr 5 (1+1+1+1+1+1+1+1) = 8p)









Läs om tävlingen och tävlingsregler här!


16 kommentarer:

  1. 1. Nya kontakter, Poppy
    2. -
    3. Svindlande höjder, Catherine och Heathcliff
    4. The walking dead - Tills döden skiljer oss åt vol 1, Rick Grimes
    5. Game of thrones vol 1
    6. Torsdagarna i parken, Jeanie
    7. Jag ger dig solen, Noah och Jude
    8. THE DUFF, Bianca

    SvaraRadera
  2. 1. Nya kontakter av Sophie Kinsella
    2. Det blåser på månen av Eric Linklater
    3. Svindlande höjder av Emily Brontë
    4. The Walking Dead: Tills döden skiljer oss åt
    5. A Game of Thrones: Kampen om järntronen vol 1 av George R.R. Martin & Illustratör
    6. Thursdays in the Park av Hilary Boyd
    7. Jag ger dig solen av Jandy Nelson
    8. The Duff av Kody Keplinger

    SvaraRadera
  3. Hej, här är mina svar för denna vecka! :)

    1. Nya kontakter av Sophie Kinsella, huvudpersonerna heter Poppy Wyatt och Sam Roxton.
    2. Det blåser på månen av Eric Linklater. Huvudpersonerna heter Dina och Dorinda.
    3. Svindlande höjder av Emily Brontë. Huvudpersonerna heter Heathcliff och Catherine Earnshaw.
    4. The Walking Dead Volym 1 "Tills döden skiljer oss åt"/ "Days Gone By" av Robert Kirkman och Tony Moore. Huvudpersonen heter Rick Grimes.
    5. A Game of Thrones Volym 1: Kampen om Järntronen (serieformat) av Daniel Abraham och George R.R Martin.
    6. Torsdagarna i Parken av Hillary Boyd. Huvudpersonerna heter Jeanie och Ray.
    7. Jag ger dig Solen av Jandy Nelson. Huvudpersonerna heter Noah och Jude.
    8. The DUFF av Kody Keplinger, Huvudpersonerna heter Bianca Wryer och Wesley Rush.
    /Laura

    SvaraRadera
  4. Ja, den har var lite klurigare tyckte jag. Lyckades få fram de flesta svaren tror jag i alla fall.
    1. Nya kontakter - Poppy Wyatt
    2. -
    3. Svindlande höjder - Heathcliff & Catherine
    4. The Walking Dead vol. 1 Days gone bye - Rick Grimes
    5. Game of Thrones vol. 1 Kampen om Järntronen
    6. Torsdagarna i parken - Jeanie
    7. Jag ger dig solen - Jude & Noah
    8. The Duff - Bianca Piper

    Mari Gadell

    SvaraRadera
  5. Hej, mina svar:
    1. Nya kontakter, huvudperson: Poppy
    2.
    3. Svindlade höjder av Emily Bronte, huvudpersoner: Heathcliff och Catherine
    4. The Walking dead: tills döden skiljer oss åt, huvudperson: Rick Grimes
    5. A Game of thrones: Kampen om järntronen vol 1
    6. Thursdays in the park, huvudperson: Jeanie
    7. Jag ger dig solen, huvudpersoner: Jude och Noah
    8. The duff, Bianca

    SvaraRadera
  6. Alltsåååå jag är SÅ FRUSTRERAD för sexan och åttan känns det som o jag BORDE känna igen ... >. < Men okej, de jag typ vet:
    1. Nya kontakter, Poppy Wyatt
    2. Narnia ..?, Lucy, Edmund, Peter och Susan
    3. Svindlande höjder, Catherine Earnshaw och Heathcliff
    4. The walking dead #1 Tills döden skiljer oss åt, Rick Grimes
    5. Game of thrones - kampen om järntronen volym 1
    6. -
    7. Jag ger dig solen, Jude och Noah
    8. Ingeeen aning :(((

    SvaraRadera
  7. Den här var verkligen svår, men kul! Här kommer mina svar i alla fall!

    1. Nya kontakter: Poppy
    2. Narnia: -
    3. Svindlande höjder: Catherine och Heatchliff
    4. The walking dead, Tills döden skiljer oss åt: Rick
    5. A Game of thrones, Kampen om järntronen
    6. -
    7. Jag ger dig solen: Noah och Jude
    8. The duff: Bianca

    SvaraRadera
  8. 1. Nya kontakter - Sophie Kinsella
    2.
    3. Svindlande höjder - Emily Brontë
    4. The Walking dead comic book volume 1: days gone bye - Robert Kirkman och Tony Moore
    5. Game of thorones comic book #6 - George R.R. Martin
    6. Torsdagarna i parken - Hilary Boyd
    7. Jag ger dig solen - Jandy Nelson
    8. The duff - Kody Keplinger

    SvaraRadera
  9. Bild 1: Nya kontakter av Sophie Kinsella, huvudkaraktär: Poppy Wyatt
    Bild 2:
    Bild 3: Svindlande höjder av Emily Brontë, huvudkaraktärer: Heathcliff och Catherine Earnshaw
    Bild 4: The Walking dead vol. 01 Days Gone Bye av Robert Kirkman & Tony Moore, huvudkaraktär: Rick Grimes
    Bild 5: A Game of Thrones: Kampen om järntronen vol.1 av George R.R. Martin
    Bild 6: Torsdagarna i parken av Hilary Boyd, huvudkaraktär: Jeanie
    Bild 7: Jag ger dig solen av Jandy Nelson, huvudkaraktärer: Noah & Jude
    Bild 8: The Duff av Kody Keplinger, huvudkaraktär: Bianca Piper

    SvaraRadera
  10. 1.Nya kontakter, Poppy Wyatt
    2.
    3.
    4.the walking dead vol 1 Days go bye. Rick
    5. Game of thrones - Kampen om järntronen vol 1
    6.
    7. Jag ger dig solen. Jude & Noah
    8.

    SvaraRadera
  11. Bild 2: Det blåser på månen av Eric Linklater, huvudkaraktärer: Dina och Dorinda

    SvaraRadera
  12. 1. Nya kontakter - Poppy Wyatt
    2.
    3. Svindlande höjder - Heathcliff och Catherine
    4. The Walking dead: Tills döden skiljer oss åt - Rick Grimes
    5. A game of thrones: Kampen om järntronen vol 1
    6. Torsdagarna i parken - Hilary Boyd
    7. Jag ger dig solen - Jude och Noah
    8. The Duff - Bianca Piper

    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  13. Hej, Jag har redan skickat in mina svar men då kom jag inte vilken bok den andra var. Nu kom jag på det och jag hoppas det inte gör något att jag skriver till det svaret nu efteråt. Bok nr 2 är:
    Det blåser på månen, huvudkaraktärerna: Dina och Dorinda

    SvaraRadera
  14. 1 Nya kontakter - Poppy Wyatt
    2
    3 Svindlande höjder - Heathcliff, Catherine Earnshaw
    4 The walking dead: Tills döden skiljer oss åt - Rick Grimes
    5 A Game of Thrones: Kampen om järntronen vol 1 (ingen huvudperson)
    6 Torsdagarna i parken - Jeanie
    7 Jag ger dig solen - Noah & Jude (vet ej efternamn dock)
    8 The Duff: Designated Ugly Fat Friend - Bianca Piper

    Kanske återkommer med den jag inte kan... Men säg till om du måste ha efternamn på alla, så får jag försöka fixa det!

    // Hannah
    Drawreadandtakeaphoto

    SvaraRadera
  15. 1. Nya kontakter / Huvudpersoner: Poppy Wyatt och Sam Roxton
    2. -
    3. -
    4. The walking dead (vol.1) / Huvudpersoner: Rick Grimes (vet inte hur många du vill ha så här kommer några fler "huvudpersoner"), Carl Grimes, Maggie Greene, Andrea, Sophia Peletier (etc etc etc xD).
    5. A Game of Thrones: Kampen om järntronen vol 1
    6. -
    7. Jag ger dig solen / Huvudpersoner: Noah och Jude + Brain och Oscar :)
    8. The Duff / Huvudpersoner: Bianca Piper, Wesley Rush

    SvaraRadera
  16. 1. Nya kontakter, Poppy Wyatt
    2.
    3. Alltså den här känner jag igen så väl!!! Men kommer inte på vilken det är?! Blir verkligen galen :( Kan du inte skriva till mig vilken det är? Haha kommer såå känna igen det säkert, lovar det..
    4.
    5. A game of thrones kampen om järntronen vol 1
    6. Torsdagarna i parken, Jeanie mfl t ex George
    7. Jag ger dig solen, Jude & Noah
    8.

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...