söndag 2 augusti 2015

Mot España!

Hejsan kära vänner! Igår kväll efter mitt jobb satte jag mig i bilen och åkte upp till Stockholm, för idag ska jag nämligen åka iväg på semester till Madrid, Spaniens huvudstad, i en vecka. Härligt va? Just nu sitter jag förmodligen i min brors lägenhet och äter frukost med mamma och pappa eller gör mig i ordning för att dra iväg till Arlanda då mitt flyg går någon gång runt klockan ett.

När jag fyllde år i våras fick jag en resa till Spanien i födelsedagspresent av min morbror. Det råkar faktiskt vara så att han och hans familj bor där, så därför ska jag åka dit och bo hos dem i en veckas tid. Jag är riktigt taggad på sol, värme och bad, något vi absolut inte blivit bortskämda med här hemma i Sverige i sommar. Hoppas att jag inte smälter bort i värmen bara, haha.

Jag har med mig fyra böcker på resan; The Heir av Kiera Cass, Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins, Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeldt och Cinder av Marissa Meyer. Jag har ingen aning om hur mycket tid jag kommer få till att läsa med tanke på att mina kusiner är väldigt energiska och det är full fart hela tiden, så vi får se hur mycket det faktiskt blir läst. Därför kommer jag tyvärr inte delta i BookTube-A-Thon i år, även om jag gärna hade velat. Men bada i poolen ska jag i alla fall göra! Jag har fixat några få tidsinställda inlägg under veckan, bl. Top Ten Tuesday och en tagg. Önskar er alla en härlig vecka! :)



2 kommentarer:

  1. Åhhh vad kul!! Kom ju själv hem från Spanien för ca en vecka sen, det var så himla underbart där! Hoppas att du får det super bra där <3333 :D och att du får massa sol, som det är brist på här hemma, haha. Ta gärna bilder, så vi kan få se vi med :) längtar redan tillbaks till värmen. // kraaam <3 (Förresten flyger du själv utan dina föräldrar? Blev lite förvirrad haha)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Ja just det! Hade du det bra? Spanien är ju bara för bra alltså ;) Tack! Tror jag kommer ha det fantastiskt bra, det har jag i alla fall haft hittills <333 :p Ja, MASSVIS MED SOL. Det är drygt 38 grader om dagarna, så sol och värme är det gott om. Hoppas jag hinner bli lite brun innan det är dags att flyga hem till Sverige igen ;) Lovar att ta massor med bilder som jag kan visa när jag kommer hem! :) //Kraaamar <3

      Haha, förstår förvirringen. Jag var väl kanske inte särskilt klar när det gäller den biten. Till Spanien hade jag sällskap med min morbror, hans fru och mina kusiner då de precis varit och hälsat på hemma i Sverige. Men på vägen hem flyger jag ensam och får klara mig själv (iiih, är lite spänd inför det, men det kommer nog gå finfint). Hoppas det blev lite klarare nu, haha :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...