torsdag 6 augusti 2015

Tag: Har du läst...?

Jag har blivit taggad av fina Liza att göra den här taggen som är skapad av ingen mindre än Sandra. Tack så jättemycket! :) Verkar roligt, men svårt. Vi får se hur långt minnet räcker, haha.


Har du läst...

...en bok med snö på omslaget?
Let It Snow av John Green, Lauren Myracle och Maureen Johnson.

...en bok som handlar om krig?
A Game of Thrones av George R.R. Martin. Okej, kanske inte riktigt, men så går det när man får hjärnsläpp.

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Röd som blod av Salla Simukka.

...en bok som är över 800 sidor?
Svärdet och spiran av Ken Follett.

...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Harry Potter och hemligheternas kammare av J.K. Rowling.

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna.

...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Twilight av Stephanie Meyer.

...en bok som handlar mycket om djur?
Det blåser på månen av Erik Linklater.

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
Jag, En av David Levithan.

...en bok som utspelar sig på hösten?
Höstoffer av Måns Kallentoft.

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Kommer inte på någon specifik, men jag skulle säga de flesta deckare. Kanske Sommardöden av Måns Kallentoft?

...en bok som handlar om bröllop?
Öppna ditt hjärta av Coleen Murtagh Paratore.

...en bok som handlar om häxor?
Farlig förmåga av Jessica Spotswood.

...en bok som utspelar sig på en ö?
We Were Liars av E. Lockhart

...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig i?
Since You've Been Gone av Morgan Matson.

...en bok som utspelar sig i rymden?
Across the Universe av Beth Revis

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Agh, kommer inte på någon! Eller räknas Hogwarts? ;)

...en bok som handlar om en bokhandel?
Om jag ska vara helt ärlig så har jag inget minne av att jag har läst någon bok som handlar om det. Ni får gärna tipsa om någon bra däremot!

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
Fatta eld av Suzanne Collins.

Jag taggar: EllaMimmiAmanda och Vilma


6 kommentarer:

  1. Tack för taggen! Ska försöka göra den så fort som möjligt ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så! Ser fram emot att läsa dina svar :)

      Radera
  2. Roligt att du också gjorde denna (: Salla Simukka tycks gå hem i Sverige, jag borde kanske kolla in hennes böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du hittade på den, haha. Jätterolig tag verkligen! :D Det tycker jag absolut att du ska göra :)

      Radera
  3. Woohoo tack för taggen ^^

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...