torsdag 3 september 2015

Would You Rather Book Tag

Jag hittade den här roliga taggen hos Zelly och kände för att också göra den! :)

Would you rather only read trilogies or only read stand-alones?
Gush (blandning mellan "gud" och "usch" som jag använder mig av), hur ska jag kunna välja?! Jag älskar serier där man får chansen att lära känna karaktärer och miljöer lite bättre och under en längre period, men å andra sidan är det riktigt härligt och skönt att få läsa en stand-alone då och då. Men om jag måste välja skulle jag nog säga trilogier. Eller?

Would you rather read male or female authors?
*suck och himmel med ögonen* Väldigt dum fråga, vad spelar könet för roll? Löjligt. Jag har inte reflekterat över det här förut, men majoriteten av dem böcker jag läser är skrivna av kvinnliga författare. Jag har ingen aning om varför det är så, men i så fall säger jag väl kvinnliga om frågan kräver ett svar.

Would you rather shop at Barnes and Nobles or Amazon?
Vilket dilemma! Hmm, även fast jag älskar fysiska bokhandlar så tycker jag väldigt mycket om nätbokhandlar också. Det är billigare (#snål) och jag brukar därför oftare handla. Däremot så älskar jag känslan av att strosa runt i en bokhandel, att känna på, lukta och bläddra i böcker. Det ger mer än att bara klicka hem böcker. Och ibland måste man faktiskt sponsra de fysiska bokhandlarna, annars finns ju risken att de försvinner, och det vore hemskt.

Would you rather books were made into TV-shows or movies?
Tv-serier! Där har man mer tid att gå in på detaljer och få med det som ska vara med helt enkelt.

Would you rather be a professional author or reviewer?
Att vara professionell författare och kunna försörja sig på det hade varit underbart. Visst är det roligt att vara recensent, men att vara författare har varit min stora dröm ända sedan jag var riktigt liten.

Would you rather be a librarian or bookseller?
Båda yrkena vore väldigt roligt. Själv har jag testat livet som bibliotekarie under min praovecka i våras, men jag är faktiskt mer intresserad av att vara bokförsäljare. Det känns som att det skulle passa mig bättre, även om bibliotekarie såklart också skulle göra det.

Would you rather read ebooks or physical books?
Lätt fysiska böcker! Jag är inte så mycket för e-böcker eftersom jag mest får ont i huvudet av dem.

Jag taggar en hel drös med folk: AmandaElinNellyElviraHannah, Ella, Mimmi och Rebecka.

6 kommentarer:

  1. Tack för taggen, har dock redan gjort den. Kommer inte ihåg när, men det var nog ett ganska bra tag sedan. Men frågorna var ganska kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, jo nu när du säger det så kommer jag ihåg att du nog faktiskt redan har gjort den. Får ta och leta upp inlägget i ditt arkiv och läsa dina svar ;)

      Radera
  2. Tack för taggen! :) <3 Vill dock bara påminna att jag stavas Med två C och inte CK ;) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oops. Det glömde jag fullständigt bort, hehe. Men tack för påminnelsen! ;D <3

      Radera
  3. Jag är sen, men tack för taggen! :D <3

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...