onsdag 6 januari 2016

Hur gick utmaningarna 2015?

Det är dags att sammanfatta årets utmaningar under 2015 och se hur många jag har klarat av. Vi kör igång direkt!

- Läsa minst 50 böcker...
Jag satsar på 50 böcker i år igen, men siktar på att läsa fler.













Kommentar: Jag hann inte alls med att läsa så mycket som jag hade tänkt mig i år, tyvärr. Därför hanns bara 36 böcker med, men jag är nöjd ändå med tanke på allt annat jag gjorde och som kom i vägen. Ibland får man helt enkelt prioritera. Bättre lycka nästa år!

- ...varav minst 16 på engelska.
Jag höjer antalet böcker på engelska i år. Okej, bara med en bok, men man måste ju höja målen lite, eller hur?

Kommentar: Yes! Ett mål avklarat. I år läste jag 18 engelska böcker. Skönt att jag lyckades med något i alla fall, haha.

- Avsluta 5 serier.
Vi vet alla att jag är en mästare på att påbörja serier för att sedan undvika att avsluta dem. Jag måste göra något åt det och se till att avsluta lite serier nu en gång för alla.

Kommentar: 2 serier hann jag avsluta. Katastrofalt. Men något jag däremot lyckades ganska bra med, det var att påbörja serier. Nu har jag 8 serier till som ska avslutas, haha. Om jag ska vara ärlig så väntade jag mig inte att jag skulle lyckas klara av den här punkten, men jag trodde faktiskt att det skulle gå aningen bättre. Oops.

Så 2015 var kanske inte året då jag lyckades bäst med mina mål, men däremot har det varit ett år med många fantastiska läsupplevelser. Jag är hur som helst nöjd! Det kommer dyka upp ett inlägg om mina mål för 2016 senare under veckan, så håll utkik!

Hur gick det för er?

2 kommentarer:

  1. Mitt mål var att läsa 75 böcker, men det blev 110. Jag har aldrig varit i närheten av att läsa så många innan, så det var kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, imponerande! Verkligen bra jobbat! :D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...