tisdag 3 maj 2016

Ten Childhood Characters I'd Love To Revisit As Adult

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.


Veckans tema är: Ten Childhood Characters I'd Love To Revisit As Adult

10. Jonah Griggs från Jellicoe Road
9. Lyra Belacqua från Den mörka materian
8. Lucy Pevensie från Narnia


7. Merry och Pippin från Sagan om ringen
6. Katniss och Peeta från Hungerspelen
5. Hazel från The Fault in Our Stars


4. Four från Divergent
3. Anna och Etienne från Anna and the French Kiss
2. Emily från Since You've Been Gone


1. Alla Harry Potter-karaktärerna! Givet!


4 kommentarer:

  1. Katniss and Peeta and Four were all on my list this week too.
    My TTT: https://jjbookblog.wordpress.com/2016/05/03/top-ten-tuesday-55/

    SvaraRadera
    Svar
    1. They are all great characters and I'd absolutely love to revisit them, this time as an adult!

      Radera
  2. Åh många bra karaktärer här! Merry och Pippin! Nu blev jag sugen på att läsa om Sagan om Ringen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att välja också! ;) Åh, de två är för härliga! Det går inte att tycka illa om dem bägge :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...