torsdag 21 juli 2016

Sommartävlingen 2016 - Andra kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!



Det är redan torsdag och därmed dags för tävlingens andra moment, som idag går ut på att ni ska lista ut vilka böcker dessa åtta kapiteluppslag tillhör. Jag söker bokens titel samt huvudkaraktär. Vad tycker ni förresten om tävlingen såhär långt? För lätt? För svårt? Jag vill gärna höra era åsikter!

(Titel + huvudkaraktär x 8 (1+1+1+1+1+1+1+1) = 8p)


Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Bild 5

Bild 6

Bild 7

Bild 8

6 kommentarer:

  1. 1. Vem som helst utom Ivy Pocket med huvudkaraktären Ivy Pocket

    2. Onda flickor med huvudkaraktären Kirsty Lindsay

    3. Etiquette & Espionage med huvudperson Sophronia

    SvaraRadera
  2. Bild 1 - Vem som helst utom Ivy Pocket, I've Pocket är väll huvudperson ..?
    Bild 2 - Onda flickor, Kirsty Lindsay och Amber Gordon gissar jag på ...
    Bild 3 - Etiquette & Espionage, Sophronia är huvudperson
    Bild 4 - Drakhornet, Erik och Hanna (är inte säker på Hanna men aja ...)
    Bild 5 - noll aning
    Bild 6 - To all the boys I'very loved before, Lara Jean
    Bild 7 - Jag väntar under mossan, Tilda
    Bild 8 - Svindlande höjder, Heathcliff & Catherine Earnshaw

    SvaraRadera
  3. Här kommer mina svar! :D Säg till om du måste ha efternamn på alla, då får jag luska lite mer, haha.

    1 Vem som helst utom Ivy Pocket - Ivy Pocket
    2 Onda flickor - Kirsty Lindsay
    3 Etiquette and Espionage - Sophronia Temminnick
    4 Drakhornet - Erik
    5 Det blåser på månen - Dina och Dorinda (Är det inte BÅDA? Även fast du
    skrev bara en huvudkaraktär, hmm...)
    6 To all the boys I loved before - Lara Jean
    7 Jag väntar under mossan - Tilda
    8 Svindlande höjder - Heathcliff

    SvaraRadera
  4. 1. Vem som helst utom Ivy Pocket, Caleb Krisp - Ivy Pocket
    2. Onda flickor, Alex Marwood - Kirsty Lindsay
    3. Etiquette and espionage, Gail Carriger - Sophronia
    4. Drakhornet, Oskar Källner - Erik
    5. Det blåser på månen, Eric Linwater - Dina och Dorinda Rytter
    6. No doubt, Autumn McLeery - Nick
    7. Jag väntar under mossan, Amanda Hellberg - Tilda
    8. Svindlande höjder, Emily Bronte - Heathcliff

    SvaraRadera
  5. Hej! Här kommer mina svar till andra kluringen!
    1. Vem som helst utom Ivy Pocket: Ivy Pocket
    2. ?
    3. Etiquette & Espionage: Sophronia
    4. Drakhornet: Erik
    5. ?
    6. To All the Boys I've Loved Before: Lara-Jean
    7. Jag väntar under mossan: Tilda
    8. ?
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mathilda Karnell6 augusti 2016 21:51

    Bild 1: Vem som helst utom Ivy Pocket av Caleb Krisp
    Bild 2:
    Bild 3: Etiquette & Espionage av Gail Carriger
    Bild 4:
    Bild 8: svindlande höjder av Emily bronte

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...