lördag 30 juli 2016

Sommartävlingen 2016 - Femte kluringen

Läs om tävlingen och tävlingsregler här!



Nu är det dags för det allra sista tävlingsmomentet och vi avslutar tävlingen med ett helt nytt inslag faktiskt. Dagens kluring handlar nämligen om emoji-rebusar och det hela går ut på att ni ska gissa vilken bok som ligger bakom rebusen. Det kan handla om antingen boktiteln eller bokens handling. Svårare än så är det inte! Jag söker endast titeln på boken.

(Titel x 8 (1+1+1+1+1+1+1+1) = 8p)


Bild 1
Bild 2



Bild 3
Bild 4

Bild 5
Bild 6


Bild 7

Bild 8

7 kommentarer:

  1. Alltså å det här är så roligt men så svårt ju ...
    Tror iaf tvåan är Anna och den franska kyssen, fyran City of Bones, femman Hundar, hus och hjärtats längtan, sexan Clockwork angel, sjuan Harry Potter och den flammande bägaren och ... ja. Återkommer kanske med ettan, trean och åttan.

    SvaraRadera
  2. Okej återkommer redan med ettan pga fanns visst ändå en bok som heter "Love letters to the dead". Visste ju att det lät allt för snyggt för att inte vara det ;D

    SvaraRadera
  3. Första är:
    Andra är: Anna and the french kiss (Anna och den franska kyssen) av Stephanie Perkins
    Tredje är : Femte vågen (The fifth wave) av Rick Yancey
    Fjärde är: City of bones (staden av skuggor) av cassandra clare
    Sen har jag ingen aning om vad resten av bilderna ska visa, suger på sånt här xD

    SvaraRadera
  4. 1. Sista brevet från din älskade
    2. Anna and the french kiss
    3. Den femte vågen
    4. Maze runner: I dödens stad
    5. Hundar, hus och hjärtats längtan
    6. Clockwork angel
    7. Fatta eld
    8. Himmelska eldens stad

    SvaraRadera
  5. Tycker nog den här kluringen var den roligaste! Jättekul att sitta och klura på rebusarna! Här kommer mina svar:
    1. Love Letters to the Dead
    2. Anna och den franska kyssen
    3. Den femte vågen
    4. City of Bones
    5. Hundar, hus och hjärtats längtan
    6. ?
    7. Harry potter och den flammande bägaren
    8. Luftslottet som sprängdes
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mathilda Karnell6 augusti 2016 20:51

    Bild 1: P.s Jag älskar dig
    Bild 2: Anna and the french kiss
    Bild 3: Jag ger dig solen
    Bild 4: Maze runner: i dödens stad
    Bild 5: the unexpected everything
    Bild 6: vet inte
    Bild 7: Harry Potter and the goblet of fire
    Bild 8: An ember in the ashes

    SvaraRadera
  7. Intressant ny kluring! Men delvis svår, haha. Lite vilda gissningar blev det ibland. Mina svar:

    1. Sista brevet från din älskade
    2. Anna och den franska kyssen // Anna and the French kiss [både passar!]
    3. The 5th wave
    4. City of Bones
    5. Hemlösa hundar och ensamma hjärtan
    6. Clockwork angel
    7. Röd drottning [Cal/Maven, svarthåriga, med deras förmåga att kontrollera eld, och att man kan säga att en av de tog makten i slutet? Att allt är som ett "spel". Tänkte annars på hungerspelen då Peeta & Katniss har elddräkter i början och blev typ populära p.g.a det & sen vann de pokal o allt. Men fel hårfärg på Peeta + Katniss borde varit med. *pray för att jag inte tog fel nu*]
    8. Sagan om is och eld (Game of Thrones alltså, fast boken)

    // Hannah @ Draw, read & take a photo
    NU har jag kommenterat och svarat på alla kluringar - så fattas det någon eller så har de inte kommit fram. :( Säg gärna till om du skulle märka det! Tack i alla fall för en superrolig tävling i år igen bästa Alba <3333

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...