tisdag 12 juli 2016

Ten Facts About Me

Varje tisdag anordnar The Broke and the Bookish något som kallas Top Ten Tuesday, vilket går ut på att man ska lista sina tio favoriter inom ett valt ämne.


Veckans tema är: Ten Facts About Me

1. Jag älskar te. Jag ljuger inte när jag säger att jag är fullkomligt besatt av drycken te. Inte en dag går utan att jag dricker minst en kopp, och om jag inte gör det blir det...jobbigt helt enkelt. Finns det något godare än te? Det passar till allt och för alla tillfällen. Mjölk är dock obligatoriskt!

2. Jag är allergisk mot björkpollen. När jag var runt fem-sex år visade det sig att jag är allergisk mot björkpollen, och varje vår sedan dess har jag drabbats av kliande ögon och näsa samt ibland andningsproblem. På senare år har det också visat sig att jag är allergisk mot fler saker, som jag inte hade den blekaste aning om. Under hela mitt liv har det kliat i min mun när jag äter bland annat kiwi, körsbär, morot och äpple, men i och med att jag har växt upp med kliandet har jag trott att det är normalt och att det är så för alla. Inga konstigheter. Men så en dag upptäckte jag en sak. Vi har nämligen en lapp från doktorn på kylskåpet där det står att om man är allergisk mot björk så kan man även visa sig vara det mot kiwi, körsbär, morot och äpple. Så nu vet jag, efter all dessa år. Men jag äter det ändå, haha.

3. Jag älskar att skriva listor. Om i princip allt. Packlistor, att-göra-listor, planeringslistor, inläggslistor och mycket mer. Det är bara något så tillfredställande med listor. Det är väl inte bara jag?

4. Jag gillar att skriva brev. På sistone har jag verkligen fått upp ögonen för att skriva brev. Till en början mest för mig själv och utan att skicka dem, men nu skriver jag och en kompis brev till varandra hyfsat regelbundet. Det är riktigt roligt och ett bra sätt att prata om viktiga saker.

5. Jag spenderar mycket tid på Youtube. Youtube är så himla mysigt och framförallt roligt. Jag brukar ofta kolla på Youtube under tiden jag gör andra saker, men ibland händer det att jag ägnar någon kväll åt att kura ihop mig i sängen med något gott och kolla på mina favorityoutubers. Favoriterna för tillfället är bland annat Therese Lindgren, Felicia Bergström, 2chips1cola, Lakidoris, Hampus Hedström, WilmasBeauty och Linn Ahlborg. Jag har även en egen kanal tillsammans med min kompis. Vi har dock inte varit så aktiva på ett tag.

6. Jag är usel på att följa upp tv-serier. Jag vet inte varför, men av någon anledning slutar jag att kolla på serier när jag har kommit en bra bit in i dem. Även fast jag tycker att dem är bra.  Hur konstigt? Pretty Little Liars, Orange is the New Black, True Blood och The Carrie Diaries är bara några exempel. Fast självklart gäller inte detta alla tv-serier. Game of Thrones, Outlander och Downton Abbey och några andra har jag faktiskt lyckats med. Grymt bra serier! På tal om PLL, jag måste verkligen ta upp den serien igen, och likaså OITNB.

7. Jag älskar att gå på bio. Gör inte ni? Jag älskar en bra film, och att titta på den på bio gör upplevelsen ännu bättre. Dessutom finns det ju en massa gott snacks att köpa!

8. Jag älskar popcorn. Det här går väl lite hand i hand med punkten här ovan, men popcorn är förmodligen bland det bästa som finns. Särskilt när de är salta och smöriga.

9. Jag har två katter. De heter Ture och Tyra och båda har namnsdag den 28 maj.

10. Jag älskar att resa. Need I say more?

2 kommentarer:

  1. Äslar också att skriva listor - verkar liksom vara rätt så vanligt? Konstigt egentligen. Eller det kanske har något att göra med att man vill få struktur på livet och så ..? :S :P

    Är faktiskt också ganska dålig pö att fortsätta serier. Känns som om jag har hundra på g. Som jag a,drig fortsätter med dock ... och bio är ju absolut något av det bästa som finns!

    Kram finis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, listor verkar ändå vara ganska populärt. Men det ger ju en känsla av struktur och ordning :)

      Samma med mig!...tyvärr. Måste verkligen bättra mig på att fortsätta med serier! Kramisar! <33

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...