tisdag 6 december 2016

TÄVLING - vinn en julklapp från Boklyckan!

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Julafton närmar sig med stormsteg och för att få den rätta julstämningen här på bloggen anordnar jag en jultävling där jag lottar ut en liten julklapp till en av mina fina läsare. Vinsten är ett exemplar av boken Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Tävlingen sponsras av Bonnier Carlsen.

Let it snow: magisk julhelg i tre delar
skriven av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle

Handling från förlagets hemsida:
När tre författargiganter för unga vuxna möts händer fantastiska grejer. En snöstorm sätter spelet i rullning: ett tåg spårar ur, mobilsamtal når inte fram, missförstånd, dikeskörningar, alldeles för många och för gapiga cheerleaders och första kyssar - allt under en förtrollad julhelg. Bästsäljande trion Maureen Johnson, John Green och Lauren Myracle skriver här varsin fristående - men sammanlänkad - charmigt romantisk berättelse i juletid.

När Jubilees föräldrar inte kommer hem efter en shoppingtur före jul, sätter sig Jubilee på tåget till morföräldrarna i Florida. Samma kväll drar en snöstorm av guds nåde in och tåget blir stående mitt ute i ingenstans. Det här ska komma att bli en annorlunda jul för Jubilee: mötet med Jeb i kafévagnen, mannen i folie inne på Waffle House - och så Stuart. Stuart som öppnar upp sitt hem och sitt hjärta...

Tobin och hans kompisar The Duke och JP sitter djupt nersjunkna i soffan med ett Bond-maraton på teven när Keun, som jobbar på Waffle House under julhelgen, ringer. Hans önskan är lika tydlig som desperat: Kom till Waffle House NU. Och ta med Twister-spelet. Det ska visa sig bli en lång och äventyrlig färd - i snöstorm.

Addie deppar. Hon har dumpat sin pojkvän Jeb och nu ångrar hon sig. Det är jul och snö i massor och det bakas julkakor i köket, men Addie stannar på rummet. Tjejkompisarna försöker muntra upp henne men någonstans inne i Addie gror en självinsikt, och den är inte speciellt vacker. En såld minigris, en peppande pensionär på Starbucks och turkos snagg verkar vara vad som behövs för att få Jeb tillbaka.


Tävlingsregler:

  1. Kommentera inlägget och säg att du är med och deltar. Då får du en lott.
  2. Jag måste på något vis kunna kontakta vinnarna, exempelvis genom en blogg eller mejladress, så skriv det i kommentaren.
  3. För att få en extra lott kan du berätta om tävlingen på din blogg, twitter, Facebook mm. Skriv och länka till inlägget i kommentaren.
  4. Om du vill få ännu en extra lott och större chans att vinna tävlingen, gilla Boklyckan på Facebook eller följ på Instagram! Skriv även det i kommentaren.
  5. Tävlingen avslutas söndag den 18:e december klockan 23:59. Vinnaren presenteras någon gång under veckan därpå.
Stort tack till Bonnier Carlsen som sponsrar tävlingen!

22 kommentarer:

  1. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1283912541664962&id=100001386855356

    SvaraRadera
  2. Jag är gärna med i tävlingen!
    Kan kontaktas på: ewelinasbokblogg@outlook.com

    SvaraRadera
  3. Åh jag är jättegärna med! Jag följer dig redan på instagram :* min mail är bokparadiset@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag tävlar gärna! Följer resan på FB och Insta och tipsar om tävlingen på min bloggs FB-sida.
    Mejl: vastmanlandskan [at] gmail.com

    SvaraRadera
  5. Åh vilken julelycka! Jag är gärna med och tävlar! Jag finns på bloggen https://littlemeandmybooks.wordpress.com/ och gillar dig på FB! (https://www.facebook.com/LittleMeandMyBooks/) Stort lycka till till alla!

    SvaraRadera
  6. Å, den här boken är så mycket julkänsla! :D

    SvaraRadera
  7. Jag är jättegärna med och tävlar! Ska tips och följa på instagram med.
    Juliga hälsningar Agnes

    SvaraRadera
  8. Jag är med! Har tipsat på min blogg och gillar redan på facebook och följer redan på instagram.

    hedvig_andersson@live.se

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag är gärna med att tävlar men har ingen blogg eller några sociala medier :) Min mejl är nelly.andersson_93@bahnhof.se
    Mvh Nelly

    SvaraRadera
  10. Jag är med! Har tipsat på bloggen http://bokgodis.blogspot.se/2016/12/tavling-vinn-en-julklapp-fran-boklyckan.html och följer Boklyckan på instagram!

    honungsbubblan@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Jag vill vara med! Det är enklast att kontakta mig via min blogg med en kommentar!
    /Emmelie

    SvaraRadera
  12. Vill gärna vara med och tävlar om denna bok och hoppas nu på tur. Jag har följt och tipsat på Instagram @bokcamilla
    och även skrivit ett inlägg på bloggen om tävlingen
    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/12/tavling-hos-boklyckan.html

    SvaraRadera
  13. Åh, jag är gärna med och tävlar! Står i kö på biblioteket för att läsa men det är klart roligare att ha ett eget exemplar!

    SvaraRadera
  14. Åhh najs jag är med! Du kan kontakta mig genom min mejl: Sirichoko11@gmail.com
    Du vet redan att jag följer dig på instagram ;)

    SvaraRadera
  15. Vill gärna vara med och tävla eftersom jag läst så mycket positivt om denna bok. Gillar på instagram.

    SvaraRadera
  16. Är gärna med och har tipsat på min twitter, här: https://twitter.com/elinh942/status/808080278627516416
    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  17. Jag är gärna med och tävlar :) Jag gillar dig nu på facebook och Instagram. Mig hittar du på www.lillabus.se eller http://www.facebook.com/LillabusLaser/

    Ha det bäst :D

    SvaraRadera
  18. Jag är gärna med :) binasbooks.blogg.se
    Gillar dig nu på Facebook, där jag också finns.

    SvaraRadera
  19. Jag är jättegärna med och tävlar!
    Tomtekonsult@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Vi är med! Och följer dig redan på Instagram. Mejl: beasbokhylla@hotmail.com

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...