torsdag 12 januari 2017

10 bästa böckerna 2016

Här kommer en sammanställning av de 10 bästa böckerna jag läste under 2016!

 

10. Second Chance Summer - Morgan Matson
9. To All the Boys I've Loved Before - Jenny Han
8. Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman




6. Själarnas bibliotek - Ransom Riggs
5. Björnstad - Fredrik Backman
7. Odinsbarn - Siri Pettersen



4. Livet efter dig - Jojo Moyes
3. Röd drottning - Victoria Aveyard
2. The Enchantress Returns & A Grimm Warning - Chris Colfer



1. Harry Potter and the Order of the Phoenix & Harry Potter and the Half-Blood Prince - J.K. Rowling

Egentligen kanske dessa två inte räknas och istället bör sättas inom parentes i och med att det faktiskt är omläsningar, men Harry Potter är helt klart svårslaget!

Vilka var de bästa böckerna ni läste i år?

1 kommentar:

  1. HEJ! Pågår just nu en bloppis på min blogg i samband med att jag startar om den på nytt nu. Kika gärna in!

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...