måndag 9 januari 2017

Kommande böcker: Januari 2017

Vi har ett nytt läsår framför oss som förhoppningsvis bjuder på massvis av fantastiska läsupplevelser, och så även en hel del bra utgivning. Låt oss kika på vad januari har att erbjuda! Jag har hittat en del guldklimpar som jag ser fram emot att läsa.

Kommande böcker på svenska:


Dödens märken - Veronica Roth
Efter att ha läst hennes Divergent-serie kan jag inte annat än säga att jag har riktigt höga förväntningar på Dödens märken och om man utgår ifrån handlingen tror jag definitivt att det finns grund för dem förhoppningarna. Dessutom släpps boken, den 17:e januari, samtidigt över hela världen. Hur coolt?

Ordbrodösen - Anna Arvidsson
Först och främst vill jag bara informera er om att bokens huvudkaraktär, precis som jag, heter Alba, vilket inte är något särskilt vanligt namn, och bara det gör boken till ett måste att läsa för mig. Boken handlar om Alba som härstammar från ett släkte vars kvinnliga familjemedlemmar är obrodöser. En ordbrodös har förmågan att styra andra människor, deras tankar och handlingar med hjälp av det skrivna språket. Alba har själv aldrig eftertraktat förmågan och när hon på sin 18-årsdag genomför inträdesprovet visar det sig att hon trots allt inte besitter förmågan. Hon skickas hastigt till en släkting i Stockholm, där hon försöker ta reda på vad som gick snett. Men någon försöker förhindra hennes sökande. Någon som inte skyr några medel för att nå sitt mål. Låter originellt och minst sagt spännande!

Tusende våningen - Katharine McGee
Berättelsen utspelar sig i Manhattan år 2118 och handlar om de många människorna som bor i ett tusen våningar högt torn som skuggar hela Brooklyn. Vi får bland annat följa Avery, som har allt man kan önska sig utom det hon egentligen vill ha, Rylin, som kämpar för att lyckas försörja både sig själv och sin lillasyster efter deras mammas bortgång, och Eris, vars sorglösa liv faller i bitar när ett hjärtskärande svek sliter isär hennes familj.



Den utvalda - Kiera Cass
Våra kemiska hjärtan - Krystal Sutherland
Om du såg mig nu - Sofia Nordin
Rimligt lyckade ögonblick - Åsa Asptjärn

Kommande böcker på engelska:


Carve the Mark - Veronica Roth
Caraval - Stephanie Garber
Wayfarer - Alexandra Bracken
By Your Side - Kasie West


RoseBlood - A.G. Howard
Windwitch - Susan Dennard
A List of Cages - Robin Roe
History Is All You Left Me - Adam Silvera

Vad ser ni fram emot?

1 kommentar:

  1. RoseBlood är jag riktigt nyfiken på faktiskt som stort Phantom of the Opera fan men jag har en aning om att det kanske är den boken som kommer i Januariboxen av Owlcrate. Hoppas det då jag precis börjat min prenumeration på den boxen igen haha.

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...