torsdag 17 augusti 2017

Månadsrapport: Juli 2017



Lästa böcker i juli:
16. Sommar i New York - Candace Bushnell
17. Cress - Marissa Meyer
18. Blodröd väg - Moira Young
19. Som om jag frågat - Johanna Lindbäck
20. Will Grayson, Will Grayson - John Green
21. Du känner mig så väl - David Levithan & Nina LaCour
22. Ett folk utan land - Melina Marchetta

Totalt antal lästa böcker: 7 st
Totalt antal lästa sidor: 2659 sidor

Goodreads Reading Challenge: 22/30

Antal lästa böcker på svenska: 6 st
Antal lästa böcker på engelska: 1 st
Antal påbörjade serier: 2 st
Antal avslutade serier: 1 st

Månadens bästa bok: Cress och Ett folk utan land!

Månadens sämsta bok: Jag vet inte riktigt varför, men tyvärr föll Som om jag frågat ganska platt för mig och jag fastnade aldrig helt.

Största överraskning: Blodröd väg överraskade mig totalt. Riktigt spännande!

Största besvikelse: Tråkigt nog blir det Will Grayson, Will Grayson. Jag hade skyhöga förväntningar eftersom boken är skriven av två av mina absoluta favoritförfattare, men den här gången tyckte jag inte att någon av dem riktigt levererade. Jag hade väntat mig så mycket mer från dem.

Sammanfattning av juli: En bra läsmånad för min del. I sommar har jag verkligen satsat på att läsa mina olästa böcker som bara stått och väntat på att bli lästa, vilket känns toppen. Olästhögen börjar minska!

Planer inför augusti: Jag tänker fortsätta att beta av olästa böcker, men framför allt läsa vad jag känner för nu såhär sista veckorna innan skolstarten.

Hur gick er läsning i juli?

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket bra du hann med :) jag hade semester i juli och fick därmed lite mera läst än vanligt (har visst glömt att göra inlägg :O)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...