fredag 27 juli 2012

Day 16: Favourite Hogwarts house

För mig är det självklart att det är Gryffindor, inte bara för att Harry, Ron och Hermione bor där, utan för att de flesta som bor där är så trevliga och snälla och för att det är det mysigaste elevhemmet, jag känner mig som en Gryffindor. Jag gillar Nästan huvudlöse Nick och Gryffindors föreståndarinna, Minerva McGonagall. Jag är inte så förtjust i Slytherin eller ormar, inte Den blodige baronen och heller inte dem som bor där, så det är uteslutet. Ravenclaw är jag inte heller särskilt fäst vid, fast namnet gillar jag lite. Grå damen, inte någon jag gillar särskilt mycket eller ens intresserar mig. Hufflepuff, även det namnet gillar jag, men är inte något fans av det elevhemmet heller. Jag gillar inte deras spöke Den tjocke munkbrodern. Nej, jag är nog mer en Gryffindorelev, och det är jag glad över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...