måndag 16 juli 2012

Ingen sommar utan dig

Författare: Jenny Han
Genre: Kärlek, sorg

Sidor: 251
Förlag: B. Wahlströms
Serie: Belly #2
Utgivningsår: 2011
Originaltitel: It's not summer without you
Översättare: Lina Erkelius
Övrigt: Passar åldern 12-15

Handling: Så länge Belly kan minnas har hon och hennes familj tillbringat varje sommar vid havet, tillsammans med de hon håller allra kärast, bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah. Men Susannah har under våren gått bort i cancer. Sorgen de alla känner är obeskrivlig. Under förra sommaren hände något mellan Belly och Conrad. Belly hade vuxit upp och blivit vacker, en sanning som inte ens den självsäkre och snygge Conrad kunde bortse ifrån och inte hans yngre bror Jeremiah heller. 


När Conrad försvinner följer Jeremiah och Belly efter, eftersom de är de enda som kan hitta honom. Allt kan bara ställas tillrätta där allt en gång började, vid havet.


Omdöme: Jag gillar den här boken och kommer att läsa de andra i serien. Det är en väldigt bra kärlekshistoria, men inte bara det utan så mycket mer. I den här boken är man som läsare med och upplever saker både ur Bellys och Jeremiahs perspektiv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...