lördag 18 augusti 2012

Interview Me

Ja, nu är det dags för Interview Me igen, den här gången är det Tuva från bloggen !Tbookz! som blir intervjuad. Hon har en ganska så ny blogg, men har bokbloggat två gånger tidigare och är nu tillbaka i bokbloggsvärlden igen!

1. Hur länge har du bokbloggat? Jag har bokbloggat två gånger tidigare, men min nuvarande blogg har varit igång sedan juli i år.
2. Dina fem favoritbokbloggar? Oj, jag har många! Måste jag välja? :O
3. Din favorittitel? Tror inte jag har någon :S
4. Hur många böcker brukar du låna? När jag är på väg till biblioteket, har jag oftast reserverat ca 4 böcker på bibblans hemsida. När jag sedan är på väg hem har jag oftast ca 10 böcker med mig...
5. Finns det någon bok du skulle vilja skriva? Jag skulle gärna ge ut en bok, men däremot tycker jag att författarna skriver sina böcker så bra så att det är bättre att de får ge ut sina böcker än att jag får ge ut mina amatörböcker, haha!
6. Vad gillar du bäst med böcker? När man läser, kommer man i en annan värld, någon annan persons liv, och det är stort.
7. Hur många sidor får en bok vara som mest? Det finns ingen gräns! Den kan vara tjock, den kan vara smal, huvudsaken är att den går att läsa :D
8. När du lånar en bok, lånar du den för utseendet eller kvittar det hur den ser ut? För mig spelar utseendet på en bok ingen roll. Det första jag tittar på när jag lånar/köper en bok är baksidan, alltså vad det står om boken. Jag har läst jättemånga böcker med fult omslag, men som har varit hur bra som helst, och tvärt om, jag har läst jättefina böcker som allvarligt talat suger. Så, utseendet betyder minst när jag ska låna en bok :)
9. Din favoritgenre? Fantasy
10. Din favoritförfattare? Hmm... Christopher Paolini och John Flanagan är två av många!
11. Har du något tips för hur man får en bra bokblogg? Be om hjälp! Andra, mer vana
bokbloggare brukar vara väldigt snälla och vilja hjälpa till. Men tänk på en sak! "Kopiera" inte någon
annans bokblogg. Det slutar med att du antagligen får hatare i stället för följare. Däremot kan du ju typ "sno" någon idé från en bokblogg, och en annan idé från någon annan. Om du vill vara säker på att du får det, så kan du ju alltid fråga först :)
12. Hur skriver man en bok, novell? Jag skriver ju noveller, men jag kan ju inte bara sätta mig ner och tänka: Nu ska jag skriva en novell. Utan jag måste få inspiration från någon eller något, en
speciell känsla som säger mig att jag bara måste skriva om det. Eller om något har hänt, så kan jag 
skriva av mig och få fram en hyfsat bra novell. Huvudsaken för mig är att man får in känslor i det 
man skriver, inte bara: Hon gör det och hon gör så, utan det måste vara beskrivande så att läsarna vill 
fortsätta läsa.
13. Varför började du bokblogga? Flera olika anledningar, mest för att ge andra boktips, men också   för att prata med andra som har samma intressen som jag (det vill säga böcker).
14. Har du läst Spejarens Lärling? Ja, det har jag, och den serien finns med på min top 5-lista. Jag älskar dom!! <3
15. Är du en Twilightälskare eller Twilighthatare? Jag är inte en hatare, men inte en älskare heller. Om jag måste välja? Hatare, tror jag...
16. Brukar du läsa när du t.ex sitter på toa, badar eller äter? Ibland när jag äter eller tittar på teve, fast böckerna är inte så uppskattade vid matbordet av resten av familjen...
17. Kan du läsa överallt? T.ex när någon tittar på tv och du sitter i soffan och läser? Överallt förutom på bussar och i bilar :)



2 kommentarer:

  1. Vad roligt med att ha en sådan här intervju med andrabokbloggar! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, och roligt att du gillar det! :)

    SvaraRadera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...