fredag 3 augusti 2012

Månadssammanfattning: Juli 2012

Lästa böcker:
Kejsaren av Nihon Ja
Fatta eld (kommer recension)
Revolt (kommer recension)
Räcker det om jag älskar dig?
Knappt lovlig
Vi ses-lova det
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Ursäkta att man vill bli lite älskad
WampVille
De glömda berättelserna
Dansar Elias? Nej! (kommer recension)
Korpens port (kommer recension)
Trollkarlarnas hemliga pakt
Harry Potter och de vises sten
Den hemliga boken (kommer recension)
Boom! (kommer recension)
Boktjuven (kommer recension)

Antal lästa böcker: 17 st

Recensioner: 10 (dem titlar med texten "kommer recension" kommer det komma en recension om snart, de är i princip färdiga och väntar på att få bli publicerade)

Antal omlästa böcker: 2 st

Böcker på svenska: 17 st

Böcker på engelska: 0 st (jag har tagit paus från engelska böcker på ett tag nu, men ska börja igen)

Antal sidor lästa: 5541 st

Bästa bok: Den här månaden har jag läst många bra böcker, men det finns några jag gillade bättre än de andra. Några av de bästa var Fatta eld och Revolt i Hungerspelstrilogin, WampVille, De glömda berättelserna och Harry Potter och de vises sten. Tja, om ni har läst Hungerspelstrilogin så förstår ni säkert varför...WampVille är också bra, dock inte lika. Ni vet ju att jag älskar alla böckerna i Spejarens Lärling, även denna och det är ledsamt att det är sista. Harry Potter är så otroligt fantastiskt bra, solklart en favorit!

Sämsta bok: Det blir Dansar Elias? Nej!, Den hemliga boken och Boom! Dansar Elias? Nej! var lite konstig och jag var inte helt förtjust i den. Boom! och Den hemliga boken är ju som sagt min lillebrorsas och därför riktad till lite yngre barn.

Mål till nästa månad: Jag ska försöka läsa betydligt mer böcker, både på engelska och svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...