fredag 31 augusti 2012

Omslagsduell #3 - Första utgåvan VS pocketutgåvan

Förut har jag bara gjort omslagsdueller mellan serier, men den här gången blir det första utgåvan mot pocketutgåvan.



Pocketutgåvan
Första utgåvan


"Sommaren jag blev vacker" av Jenny Han
Båda omslagen är väldigt fina, men jag gillar pocketutgåvan mer. Det känns vackrare på något sätt, jag älskar vågorna och att det är två stycken som går där nere på stranden och snäckorna på stolsarmen.



Första utgåvan
Pocketutgåvan
Första utgåvan


"Hungerspelen" av Suzanne Collins
Det här var svårt, men jag gillar pocketutgåvan mest, för att härmskrikebroschen brinner och att det är en svart bakgrund mot det brinnande. Så stillfullt och häftigt!








Pocketutgåvan
"Guldkompassen" av Philip Pullman

Här gillar jag den första utgåvan mest. Den är så mycket finare än pocketutgåvan. Iorek i sin pansarrustning och rytande, bakgrundsfärgen gillar jag också, den är så där isig och det passar väldigt bra. Ytterligare en bra sak med den första utgåvan är att det inte är ritade människor, för jag gillar inte det så mycket.



4 kommentarer:

  1. Oj vilken fin blogg du har! Supersnygg verkligen. Jag håller på att läsa Guldkompassen nu (en pocket med första utgåvans omslag). Men vill du veta en sak? Guldkompassen har faktiskt funnits längre än man tror, så det finns ett ännu äldre omslag. Jag tror att man kan hitta det på Adlibris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)
      Jaha, Guldkompassen är jättebra, jag har den...någonstans i huset i alla fall. Jag visste inte att det fanns äldre omslag på den boken, det måste jag kolla upp!

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...