onsdag 8 augusti 2012

WampVille

Författare: Emma Krewald
Genre: Fanatsy, kärlek
Sidor: 502
Förlag: Edition XIM Virgines
Serie: WampVille
Utgivningsår: 2011
Originaltitel: WampVille
Översättare: -
Övrigt: Passar åldern 15+

 

Handling: Spionen Scar vaknar upp i en kloak i London efter att ha blivit biten av vampyren Alex, och därmed själv förvandlats till vampyr. Alex tar med henne till vampyrernas tillhålle, WampVille. Där träffar hon Serkan, WampVilles konung. Serkan ställer henne inför ett ultimatum: kämpa med oss vampyrer mot människorna eller dö.
Tillsammans med sex andra vampyrer tvingas Scar iväg på ett uppdrag till Spaninen. Uppdraget går ut på att de ska grunda en ny stad till vampyrerna. Frågan är bara hur man ger upp sitt tidigare liv som människa och kämpa mot något man en gång var.

Omdöme: Boken var i stort sett bra, men dock märkte jag på texten ibland att det var en tonåring som skrev. Karaktärerna gillade jag de flesta av och alla var på något sätt...ja, de var så...äsch, jag vet inte hur jag ska formulera mig! Emma använde samma beskrivningar ganska ofta, vilket jag irriterade mig lite på, men själva storyn var bra.


2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...