måndag 17 september 2012

15 snabba frågor!

En liten enkät som jag tänkte besvara:

Morgonpigg eller nattuggla? Bådadera, jag älskar att vara uppe sent, men oavsett hur sent jag är uppe så vaknar jag alltid väldigt tidigt. På skoldagar är det lite annorlunda. Jag hatar att gå upp så tidigt, fast det är minst lika tidigt som på helgerna när jag går upp frivilligt...


Bibliotek eller bokhandel? Jag har alltid gått till biblioteket, men jag ska försöka ändra lite på det där. Jag vill ju ha lite nytt och fräscht i bokhyllan.


Adlibris eller Bokus? Jag brukar inte handla på nätbokhandlarna, men jag brukar för det mesta gå in på Adlibris.


Inbunden eller pocket? Helt klart pocket! Jag älskar pocket, jag har inte den blekaste aning om varför.


Vampyrer eller zombies? Zombie, nej tack! Zombier kan inte tänka klart och heller inte prata, medans vampyrer kan allt och lite till. Dessutom är de vackra!


En i taget eller slalomläsning? Om jag hade fått den här frågan för sisådär ett år sedan så skulle jag ha svarat slalomläsning. Jag kunde ha tio böcker på gång och komma ihåg exakt allt om vad som har hänt och var jag är någonstans. Det kan jag ju ioförsig nu med, men jag är fast besluten att läsa en i taget, jag vet inte varför det plötsligt har ändrats så.

Bokmärke eller hundöra? Jag hatar hundöron, det är fult och förstör boken. Ibland när jag har lånat en bok på biblioteket och ser att det finns ett hundöra i boken, då blir jag tvärilsken. Som tur var märker ingen när jag är så där sur, jag brukar stänga in mig i mitt rum, djupt försjunken i en bra bok. Dessutom tycker jag att bokmärken är så fina!


Chips eller choklad? Av chips får man så kladdiga fingrar och det är inte särskilt gott heller. Plus att man får dålig andedräkt! Chips är inget för mig. Choklad däremot, det är smaskigt och något man kan njuta av, även fast man blir väldigt tjock av choklad, men det gäller att inte äta så mycket.

Biografier eller memoarer? Jag är inte så fäst vid något av de, så jag vet inte.


Skräck eller chicklit? Jag tror att det blir skräck, men jag är inte säker.


Boken eller filmen? Jag läser ALLTID boken först, sedan tittar jag på filmen. Så på ett sätt blir det båda, men alltid boken först eftersom boken oftast brukar vara bättre än filmen.


Man Booker Prize eller Augustpriset? Jag kan inte bestämma mig. Båda priserna skulle vara kul att få!


Lyckligt slut eller sorgligt slut? Både och! Ibland behövs det böcker med sorgligt slut, t.ex i serier. Lyckliga slut är också något jag gillar, om en bok slutar sorgligt kan jag bli deprimerad, men ibland tycker även jag att det ska få finnas sorgliga slut. Kanske gör det en serie mer spännande om första boken slutar sorgligt, då vill man ju ofta läsa fortsättningen.


6 kommentarer:

  1. Tycker samma på alla förutom på Adlibris! ;)

    SvaraRadera
  2. Sv: Nej inte jag heller! Det här är inte schysst! D:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sabbar det hela! Vi får helt enkelt protestera XD

      Radera
    2. Japp, jag är säker på att vi skulle kunna få ihop hur många människor som helst, som gärna är med och protesterar!

      Radera
    3. Ja, vi skulle kunna samla ihop mmiljontals människor och tillsammans kan vi störta filmatiseringen och säga åt de att de måste rappa på ett kol med filminspelningen!

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...