torsdag 13 september 2012

(Lättlästa?) Boktips till er som inte gillar att läsa #1

Alla gillar inte att läsa (konstigt nog!) och det här inlägget är till er. Det är svårt att hitta en bok som passar just dig, jag tänkte försöka hjälpa dig på traven. 



Här kommer lite tips:

  1.  Roald Dahl-böckerna är väldigt lättlästa och humoristiska. Det är också väldigt många i serien, så det finns många böcker av Roald Dahl att läsa.

  2.  Ewa Christina Johanssons böcker om Ella är också bra och    lättlästa. Serien är fristående, men första boken heter Tavlans hemlighet, andra boken heter Kortets hemlighet och tredje Spegelns hemlighet.

  3.  Det här är ingen bok utan ett förlag, men det går nog bra ändå. Förlaget Argasso brukar ge ut väldigt tunna och lättlästa böcker. Om du frågar någon i din bokbuss eller i ditt bibliotek så kan de säkert leta reda på massor med böcker från Argasso.

  4.  Det här tipset kanske är en liten svårare bok, nämligen Harry Potter-serien. Det kanske inte är något som man vanligtvis tipsar om, men de är faktiskt inte så svårlästa. Texten är ganska stor, det må vara många sidor, men våga utmana dig själv!

  5.  Kasta syra (klicka på länken för att komma till recensionen) av Monica Zak är också en lättläst bok, bara 80 sidor och inte särskilt svår text heller.

Det var alla tips för den här gången, jag kommer återkomma med mer sådana här tips, jag vet inte när, men det får vi helt enkelt se. Jag hoppas att du får något bra tips nu i alla fall!


2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Jag har aldrig gillat att läsa förut men igår åkte jag till biblioteket och lånade Herr och fru Slusk av Roald Dahl. Den är faktiskt jätte bra. Jag har inte kommit så långt än men ändå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du har börjat att läsa! Du ska se att du kommer hitta många bra böcker att läsa i framtiden! :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...