onsdag 19 september 2012

Teaser Tuesday (försenad).

Jag tänkte testa det här med Teaser Tuesday några gånger och det här är första gången. Tyvärr så glömde jag att göra det igår, som jag egentligen skulle ha gjort...

Teaser Tuesday går ut på att man varje tisdag slår upp en slumpmässig sida ur boken man läser för tillfället. Sidan får ej innehålla spoilers! Idag "läser" jag ur "Tystnad, tagning".


   "Ni behöver inte leta", sa mrs Beaumont. "Ni kan flytta hit. Det finns ett rum med två enkelsängar en trappa upp, om ni vill sova i samma rum, och ett rum till, med en dubbelsäng i, om ni vill ha varsitt rum. Det är bara att välja."

   Henry var häpen. Det var inte bara det att mrs Beaumont inte hade rört en min när mrs Jeffries berättade om polisen, utan nu erbjöd hon dem dessutom att flytta hem till henne, trots att hon visste att menige Jeffries hade deserterat.
   "Men mrs Beaumont", stammade mrs Jeffries.
   "Och en sak till, ni måste säga Hettie!"
   "Men ni vet ju ingenting om mig."
   "Jag vet tillräckligt. Jag föreslår att ni flyttar in imorgon. Jag beställer en taxi som kan frakta hit era tillhörigheter."
   "Tack så mycket, men chauffören kommer att vägra köra oss när de andra hyresgästerna berättar att ..." Hennes röst dog bort.
   "Jag har en skottkärra", sa mrs Beaumont.
   "Det har vi också", hörde Henry sig själv säga.
   "Men imorgon kommer de från fabriken och hämtar korsetterna", sa mrs Jeffries oroligt.
   "Bra. Då ska vi se till att vara där innan de kommer, och så kan ni meddela dem er nya adress."
   "Jag vet inte vad jag ska säga."
   "Ni stannar här inatt förstås. Ni kan få låna ett par av min brors pyjamasar."
   "Åh, mrs Beaumont!" skrattade mrs Jeffries.
   "Hettie!"
   "Hettie", upprepade mrs Jeffries. "Och jag heter Natasha. Det är egentligen mitt artistnamn, men det har hängt med så länge att jag har vant mig vid det. Fast nu när jag tänker på det ..." Hon tystnade plötsligt och var nära att börja gråta. "Det måste vara minst tio år sedan någon använde mitt förnamn."


2 kommentarer:

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...