måndag 1 oktober 2012

Bokmässan!

Igår var jag på bokmässan! Första och absolut inte sista gången jag är där. Jag hade jättetrevligt och köpte/fick (!) många böcker. Dagen började med att jag kom dit kl.10:00. Redan då var det fullt med människor överallt, men det packades mer och mer sedan.

På morgonen var det inte så många...




Jag, Liv/Iktoro, Mimmi, Ella och Elisabeth gick på ett seminarie med Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, författarna till "Cirkeln" och "Eld". År 2013 kommer den tredje delen, "Nyckeln", ut och de avslöjade även att ett seriealbum om olika historier från Engelsfors skulle komma ut i april! Gud vad kul!


Här står vi i kö för att få "Eld" signerad av Mats och Sara. (Fån vänster) Liv, jag, Ella och Mimmi. Tyvärr ser man inte Elisabeth och Tova som också var där. Man kan i alla fall se en skymt av Sara i hörnet till vänster. Liv håller på att få sin bok signerad och även en tjugolapp, haha, lustiga Liv!

Här signerar de min och Ellas böcker

Ella är lite skymd av skylten...
Om ni kollar till höger på kortet ser man faktiskt Tova och Elisabeth i bakgrunden.




Dessa böcker köpte/fick jag: "Under tiden" av Stefan Casta, "Starcrossed: Hades" av Josephine Angelini, "Eld" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, "Själlös" av Gail Carriger, "Alena" av Kim.W Andersson, "Jag väntar under mossan" av Amanda Hellberg, "Udda verklighet" av Nene Ormes, "Maria Montazami" av Alva Woxlin (den fick jag).

Jag fick "Eld", "Alena" och "Udda verklighet" signerade av författarna. Tyvärr tog jag inte kort när Kim.W Andersson och Nene Ormes signerade böckerna. Men kul var det i alla fall! Jag måste bara säga att Kim målade jättesnabbt när han signerade, ändå blev det fint, hur lyckas han?

Signeringen av "Eld", Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Signeringen av "Udda verklighet", Nene Ormes

Signeringen av "Alena", Kim.W Andersson
Kim.W Andersson och Karl Johnsson är de som ska rita seriealbummet om Historier från Engelsfors.
Vid Bonniers monter träffade vi också Viggo och det börjades en livlig diskussion om olika bokserier och om alla tyckte att Revolt var den dåligaste i serien (alla förutom Viggo tyckte det).

Dagen slutade med att jag kom hem med 70 böcker! Jag, mamma och pappa hade nämligen anmält oss till Månpockets lilla tävling och pappa vann. Tävlingen gick ut på att man skulle plocka så många böcker som möjligt under 1 minut, pappa plockade 58! Det är nästan en bok i sekunden...

Det var garanterat en underbar dag och vi kanske ses där nästa år...

8 kommentarer:

  1. 58, herregud... Och jag fick en med en massa pratbubblor i... Inte avundsjuk alls...

    Nej men stort GRATTIS! Gud vad roligt! :D

    Slår vad om att Maria Montazami-boken kommer vara bäst av allihop ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vann i alla fall inte pratbubbel-boken... ;)
      Tack! :D
      Säkert... :)

      Radera
  2. Åh det var så coolt! Och nu menar jag både bokmässan och en sak som hände efter den. För när jag stog på tågstationen och vände mig om, gissa vilka som står där? Jo, ingen speciell faktiskt förutom Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg och deras illustratörer. Det var hur häftigt som helst. Jag fick deras autografer och allt XD

    SvaraRadera
  3. Gud vad kul det var!!!!!!!!!!!!!!!
    Vill träffas igen nu på en gång!
    Förresten, har du lärt dig hur man uttalar "Hades" nu? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen super!
      Lämgtar tills nästa år... ;D
      Jag jobbar på det! :)

      Radera
  4. Och jag som tyckte att mina 40 böcker var mycket 0_o
    Superkul att träffas iallafall! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tycker att 40 böcker är mycket! Vi hade bara tur som vann 58 böcker :)
      Ja, verkligen! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...