måndag 19 november 2012

I min brevlåda #7 (Förra veckan)

Jag har fått "Pretty Monsters: Askungeleken och andra berättelser" av Kelly Link från X Publishing. Tack för det! Jag ser verkligen fram emot att läsa den.

Sagt om "Askungeleken":

"En alldeles fantastisk hybrid mellan fantasy, SF, skräck, surrealism och trippade sagor." Helena Dahlgren, Bokhora

"Berättelser för modiga i gränslandet mellan skräck och fantasy. De underbara illustrationerna av Shaun Tan tillför dimension och och stämning. Ruskiga och nervkittlande berättelser att högläsa ur och mysa tillsammans över." Yukiko Duke, Vi Läser

"Det är förstås orättvist att inte ge denna bok mer plats: den är genial." Lotta Olsson, Dagens Nyheter

Shaun Tan, illustratören är väldigt duktig på att rita har jag märkt. Jag bläddrade igenom boken i jakt på några illustrationer eftersom Viggo har skrivit i en recension på boken att det var många fina sådana. Och, ja, det har du alldeles rätt i Viggo! :)

Här är ett exempel!


2 kommentarer:

  1. Kul att du fick Askungeleken! Själv blev jag ju inte helt överförtjust i den, men det ska bli riktigt kul att få se vad du tycker om den :) Och den andra boken i Pretty Monsters, Fel grav, rekomenderar jag riktigt mycket även om du inte skulle gilla den här ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag läste din recension och såg att du blev lite besviken, men jag ger den en chans! Förhoppningsvis är den riktigt bra! :)
      Då ska jag läsa den om den nu är så bra som du säger, men jag litar på dig! ;D

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...