fredag 9 november 2012

This or that

Både Iktoro från En Plats i Bokhyllan och Mimmi från Min bokkista har gjort den här utmaningen och taggat alla som ännu inte gjort den. Och eftersom att jag inte har gjort den så gör jag den nu!

01. Ljudbok eller bok i handen?
Jag gillar inte ljudböcker och har bara lyssnat på en ljudbok en enda gång och jag kan säga att jag garanterat aldrig kommer göra det igen.


02. Pocket eller inbunden?
Jag gillar ju häftat, men nu kan man ju tyvärr inte välja det! Jag gillar både pocket och inbunden. Pocket är lätt att bära med, men jag väljer nog inbunden (fast om man hade frågat mig detta för en månad sedan hade mitt svar blivit pocket, jag ändrar mig hela tiden eftersom att jag har en tendens att inte kunna bestämma mig). Inbundna böcker brukar oftast ha finare omslag än pocketböcker och de brukar inte vika sig lika lätt som pocketböcker däremot gör.


03. Påhittat eller verklighetsbaserat?
Jag svarar som Mimmi: Behöver jag ens svara på det? Påhittat är mycket roligare. Då kan ju vad som helst hända!

Bra svarat Mimmi! Jag håller med dig fullständigt :)

04. Harry Potter eller Twilight?
Usch, vilken oerhört svår fråga. Jag gillar ju båda serierna så innerligt. Omöjligt att svara på! Men det får bli...äsch, jag vet inte. Fråga mig en annan gång, min hjärna orkar inte tänka så mycket för tillfället (trött!).
(Äsch, Harry Potter är lite bättre än Twilight! (Varför skriver jag inom parantes? (Jag förvirrar mig själv...)) Ni håller väl med?).

05. Fantasyvärld eller vår värld?

Vad tror ni? Fantasyvärld förstås! Återigen håller jag med Mimmi: Jag lever ju i vår värld hela tiden, ibland måste man bara få leva någon annanstans. Fast jag har absolut inget emot när det händer övernaturliga saker i vår egen värld.
Ibland är det ju skönt att bara kunna drömma sig bort och vara någon helt annanstans.


06. Kindle, iPad, eller annat?
Ingetdera, jag föredrar bara en helt vanlig bok! (De luktar ju så gott när de är nya!!)


07. Låna eller köpa böcker?
Det är ju roligt att själv äga boken/böckerna om den/de är bra och de flesta böcker är så fina att ha i bokhyllan. Men jag brukar oftast låna böcker om man bortser från alla recex som jag får, de behåller jag ju såklart.


08. Bokhandlar eller online?
Jag tycker att det är roligare att gå i en bokhandel för då kan man hålla, känna och lukta på böckerna. Men det är billigare online. Jag väljer bokhandel ändå ;)

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Oftast tycker jag att det är roligare med en trilogi, men risken finns ju att de två sista böckerna blir så mycket sämre än den första och det förstör läsupplevelsen lite grann. Fast jag gillar ändå att det finns fortsättningar!
10. Tjock bok eller kort bok?
En tjock bok kan man njuta av under en längre period och därför väljer jag det.


11. Romans eller action?
Måste jag välja, *ser sig panikslaget omkring*?

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Jag brukar oftast sitta hopkurad i sängen, soffan eller någon annan liten vrå med en kopp te när jag läser. Då brukar jag ofta ha en filt över mig, så filt får det bli! Mysigt!
13. Varm choklad eller latte?
Jag älskar varm choklad nästan lika mycket som jag älskar te! :)


14. Läsa recension eller bilda egen uppfattning?
Oftast brukar jag läsa recensioner men jag väljer att bilda mig en egen uppfattning om boken hellre, det som andra tycker kanske inte jag håller med om.


Jag utmanar alla som ännu inte har gjort denna utmaningen! ;)

6 kommentarer:

  1. Kul att du gillade mina svar ;)

    SvaraRadera
  2. SV: JA, den fastnar nog lite för lätt i huvudet ;) Jag tycker att det är ganska roligt med alla "vanliga" människor som kollar lite konstigt på honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men på ett bra sätt, jag menar den är ju bra! ;)
      Det tycker också är väldigt roligt! ;D

      Radera
  3. Känns som om jag är den enda som inte gjort den här, hehe. Men jag ska göra den snart! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag ju taggat alla som ännu inte har gjort den, så det får du göra! ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...