söndag 23 december 2012

Klagomail! Bonnier Carlsen byter omslag

Jag har precis skickat ett klagomail till Bonnier Carlsen angående omslaget på "Safirblå" som nu tydligen ska ändras. De är känslolösa robotar vars mål är att krossa våra hjärtan (liten överdrift, hehe!). De tänker inte på oss boksamlare som vill ha böckerna i samma form av utseende och format. Läs gärna ett inlägg hos Miriam på Schitzo-Cookies bokblogg där hon skriver om just detta.
Jag måste säga att jag håller med dig fullständigt, Miriam!

Så om du som jag inte gillar det förlagen sysslar med, skicka du också ett klagomail till Bonnier Carlsen. Desto fler som gör det, desto större chans är det att vi får vår vilja igenom och förlaget ändrar tillbaka till originalomslaget!
Jag blir så arg när jag får reda på detta, jag som kämpar med att få det snyggt och jämnt i bokhyllan. WTF!!

Såhär var det tänkt att andra
delen skulle se ut.
Också detta omslag är riktigt
snyggt med färg som passar
titeln och siluetter.
 
Såhär ser första delen ut.
Riktigt snyggt omslag med
färg som passar till titeln.
Dessutom är det urläckert med
de svarta siluetterna!








      ---------------------------------->
Serien ser därmed jättefin ut, men så upptäcker jag det här...

Bonnier Carlsen planerar att byta stil helt och hållet! Skandal! Även fast det här omslaget också är fint föredrar jag nog faktiskt det andra (*säger jag lite osäkert och skrattar*), dessutom äger jag ju originalomslaget och vill ha de omslagen och formaten för att det ska se fint ut i bokhyllan, någon måtta får det ju vara.

Jag hatar, fullkomligt hatar, när liknande saker som detta händer!


8 kommentarer:

  1. Usch, det är så tråkigt när det händer sådant :/

    SvaraRadera
  2. Hatar när sådan händer! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så lack, förlagen bryr sig inte om oss boksamlare som vill ha det snyggt och fint i bokhyllan! :'(

      Radera
  3. Håller helt och hållet med er. :/
    Har också skickat in 2 klagomail från två e-mailadresser.
    För då finns det fyra personer som har klagat!
    Hoppas att det finns mer läsare som vill göra som vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag verkligen!

      Radera
  4. Svar
    1. Hoppas bara att de tar åt sig! :)
      Men vi får se, det gör nog susen om det är några som mailar och klagar ;)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...