onsdag 19 december 2012

Martina-koden

Författare: Martina Haag
Genre: Humor
Sidor: 184
Förlag: Pocketförlaget (Tack för boken!)
Serie: - (Men skulle kunna vara det)
Utgivningsår: 2007
Originaltitel: Martina-koden
Översättare: -
Övrigt: Passar åldern 15/20+ (?)


Handling: Varför hörs någon vråla SÅÅÅHÄÄÄÄR HAAAR INTEEE KEERSTIN EKMAAN DEEEEEEET i det lilla vita huset i Bromma? Vad gör man när man är så trött att man inte står ut en enda sekund till och vill stoppa in hela sin familj i ett skåp? Varför ser Martina Haag ut som en smurf med pösbyxor? Och vad gör hon egentligen instängd i en hiss med Viggo Mortensen på en lyxig björnfäll? Hur ska man bära sig åt för att få en riktigt vidrig julafton? Och kommer verkligen Hans Blix att kunna reda ut bråken hemma hos familjen Haag?

Omdöme: Jag hade egentligen inte några större förväntningar på boken, förväntningar hade jag men det var riktigt små. Mina tankar innan jag läste boken var att jag inte skulle gilla den särskilt mycket pga att det egentligen är en vuxenbok, men ändå hoppades jag på att jag inte skulle behöva såga den fullständigt. Anledningen till att jag läste boken var dels för att jag ville veta hur och vad Martina skrev.

Nu när jag har läst boken kan jag lungt säga att den var hyfsat rolig och knäpp men att den är mer riktad till vuxna. Fast det är klart, ibland kunde jag inte undgå att frusta till lite, ja, det är sant, även jag har humor, fast ganska dålig hur man nu vill se på saken.

Det är skönt att Martinas böcker är så lättlästa, för även om man är en storläsare behöver man slappna av med någon tunn och lättläst bok då och då. Martinas vardag är rolig att läsa om, särskilt när hon bjuder så mycket på sig själv.


2 kommentarer:

  1. Tyckte mycket om den, härligt lätt och snabbläst och mycket rolig ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i det fallet håller jag med dig! Skönt med sådana böcker för en gångs skull :)

      Radera

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...