tisdag 18 december 2012

Punktebbas julkalender - 16 och 17 december

På grund av att jag var och köpte julklappar i söndags och att jag blev sjuk har jag inte skrivit Punktebbas julkalender, men det tänkte jag göra nu!

Favoritcitat (från en bok)
16 december

Ett favoritcitat? Oj, jag har inget, tror jag inte i alla fall. Därför står jag över den här frågan. Fast jag har kanske något, men i så fall har jag glömt bort det, hehe...

En bok du aldrig kommer att glömma
17 december

Det finns böcker som är väldigt självklara att jag aldrig kommer glömma bort, så som Harry Potter, Twilight, Hungerspelen och The Mortal Instruments. Men nu räknas inte en enda av dessa självklara böcker som de flesta skulle ha svarat om de fått frågan. En bok jag aldrig kommer glömma är... (*trumvirvel*)... Det blåser på månen av Erik Linklater!
Det är en underbart bra bok som jag rekommenderar. När jag var liten brukade min pappa läsa den för mig, det var under den perioden då jag ännu inte var så värst läskunnig. Han läste den många gånger om. Och när jag hade lärt mig att läsa lite bättre läste jag den själv, och oj så många gånger jag läste den boken, om och om igen. Ibland började jag om direkt efter att jag hade läst ut boken. Jag måste läsa den igen snart!

Ebba har inte lagt ut frågan för den 18 december ännu så jag kan inte skriva den tyvärr, det får jag göra imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har du en bok som du tycker jag måste läsa? Eller är du ett förlag som vill ge mig ett recensionsex? Eller vill du kanske bara säga hej?
KOMMENTERA!

Jag svarar på ALLA kommentarer, acceptera dock att jag kommer slänga dåliga kommentarer och spam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...